У статті філософія освіти презентується як
інноваційний засіб встановлення балансу між практикою і теорією в освітянській діяльності. Досліджуються досвід і шляхи впровадження навчального курсу філософії освіти в педагогічній освіті України за умов
суспільної трансформації у напрямі до демократичних форм політичного життя та економіки. Запропоновано комплекс програм, спрямованих на формування цивілізаційної, інформаційної, технологічної компетентності вчителя на основі змінних вимірів філософії освіти: наукознавчого, проектувального, діяльнісного, педагогічного та соціосистемного. Умовою доктринальних змін стандартів якості та змісту освіти є підпорядкування розвитку усіх форм педаго-
гічної освіти формуванню учителя як «магістра філософії освіти».
This article presents a philosophy of education as innovative tool to create a
balance between theory and practice in educational activity. It focuses on the experience and ways of implementing a philosophy of education curriculum in
Ukrainian pedagogical education under the transformation towards the democratic
forms of political and economical life. The proposed project is aimed at formation
educated teacher (including informational and technological competency) by applying variables of philosophy of education: scientific, planning, action, pedagogical, and socio-systematic. The doctrinal changes of quality standards and the content of education are possible when the main goal of all forms of pedagogic education is met - formation of a teacher as a «master of philosophy of education».