Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Современная образовательная парадигма в контексте социальных и культурных изменений

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Астафьева, О.
dc.date.accessioned 2013-03-29T09:56:57Z
dc.date.available 2013-03-29T09:56:57Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Астафьева О. Современная образовательная парадигма в контексте социальных и культурных изменений / О. Астафьева // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2007, №1(6). - С. 56-72 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2506
dc.description.abstract У статті розглядаються проблеми ціннісно-смислових трансформацій у контексті глобалізації як засад становлення нової освітньої парадигми. Порушується питання про збереження освіти як процесу «окультурення» людини. У зв’язку з цим пропонуються підходи до переосмислення освіти як соціокультурного інституту, її соціальних функцій та ролі у становленні особистості.Показана суперечність тенденцій уніфікації та стандартизації, що супроводжують глобалізацію. Стверджується доцільність не тільки підтримувати динаміку інноваційних пропозицій щодо реорганізації та реформування системи, але й стримувати обвал традицій, зокрема через стандартизацію освітнього процесу і технологій, уніфікацію інформаційних та програмних продуктів. Оскільки складність і різноманітність культурних і освітніх практик обумовлює наявність ціннісно-смислового та організаційно-структурного ядра, призначення якого полягає не в приведенні їх до «загального знаменника», а у формуванні сучасної картини світу як основи колективної ідентичності, що надає сталості соціуму й системі освіти. Розглядаючи освіту як національний проект, автор пропонує страте- гію інноваційного розвитку, що базується на узгодженні механізмів самоорганізації та управління усіх секторів соціокультурного простору. Аналізуючи альтернативні стратегії розвитку в умовах глобалізації – «за моделлю ринку» та «за моделлю культури» – автор розкриває багатоаспектну ефективність останньої. У цьому контексті розглядаються проблеми ідентичності в суспільстві знань («окультурення ідентичності»), віртуалі- зації освітнього простору, професійної й соціокультурної компетентності особистості. ru_RU
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of transformation the values and meanings in the context of globalization where the mentioned issues is viewed as basis for developing a new educational paradigm. Some approaches have been suggested to reassess the education as a social and cultural institute, its functions and role in personality’s development. It has been pointed out at contradiction between two main tendencies – unification and standardization –which follow the globalization. It is argued not only to maintain the dynamics of innovative projects regarding the reorganization and reformation of a system but to control the falling-off the traditions, in particular through standardization of an educational process and technologies, unification of information and programming. The complexity and diversity of cultural and educational practices stipulates the existence of value-meaning and organizationstructural core, the aim of which is to create a present-day pattern of world as a ground for collective identity that contributes to stability in a society and education. By considering the education as a national project the author puts forward the strategy of innovative development based on bringing together the mechanisms of self-organization and management of all sections of social-cultural area. The author analyses two alternative strategies in the context of globalization – «market model» and «cultural model» – and points specifically at the multi-aspect efficiency of the last one. In this sense the problems of identity in a society of knowledge («educated identity»), virtualization of educational area, and professional and personality’s social-cultural competence are examined. ru_RU
dc.language.iso ru ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject сучасна освітня парадигма ru_RU
dc.subject глобалізація ru_RU
dc.subject система освіти ru_RU
dc.subject contemporary educational paradigm ru_RU
dc.subject globalization ru_RU
dc.subject education system ru_RU
dc.title Современная образовательная парадигма в контексте социальных и культурных изменений ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу