Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Репресивність освіти: вимушена необхідність чи владні зазіхання соціуму?

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Пролеєв, С.
dc.date.accessioned 2013-03-29T09:32:24Z
dc.date.available 2013-03-29T09:32:24Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Пролеєв С. Репресивність освіти: вимушена необхідність чи владні зазіхання соціуму? / С. Пролеєв // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2007, №1(6). - С. 17-27 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2503
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду питання: чи є освіта потребою життя, фундаментальною необхідністю людського самовизначення, чи в ній втілена гола вимога соціуму до індивіда? Показано, що освіта як соціальний інститут містить в собі внутрішній конфлікт. Його створюють дві протилежні інтенції освіти. Перша: освіта є передумовою творчого розвитку особистості. Друга: освіта «виготовляє» людей для даної соціальної системи, створює з них типові для даного суспільства соціальні персонажі. Внутрішнім конфліктом освіти зумовлена її імпліцитна репресивність. Здійснено аналіз засад репресивності сучасної української школи. Серед них особливу роль відіграє відсутність системного освітнього проекту та втрата школою свого базового призначення – відкривати покликання особистості. Обстоюється необхідність екології освітнього процесу. ru_RU
dc.description.abstract The article is dealing with the question whether education is a vital need,fundamental necessity of human self-determination, or it is simply a society’s demands to an individual. It is shown, that education, as a social institute comprises the internal conflict. It is created by two opposite intentions of education: first, the education is the precondition of a creative development of the personality; second, the education “produces” the individuals for the given social system, constructs them as the typical representatives for particular society. Implicit repression of education is caused by that internal conflict of education. The repressive grounds of the contemporary Ukrainian school are analyzed. Among them, there are some main grounds such as absence of the system educational project and loss school’s essential purpose, i.e. assisting a person in identifying his/her vocation. The necessity of the ecology of educational process is proved. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject репресивність освіти ru_RU
dc.subject соціум ru_RU
dc.subject інтенції освіти ru_RU
dc.subject repression of education ru_RU
dc.subject society ru_RU
dc.subject intentions of education ru_RU
dc.title Репресивність освіти: вимушена необхідність чи владні зазіхання соціуму? ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics