Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи оновлення змісту філософських курсів у вищій школі сучасної України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бичко, І.
dc.date.accessioned 2013-03-27T10:54:53Z
dc.date.available 2013-03-27T10:54:53Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Бичко І. Шляхи оновлення змісту філософських курсів у вищій школі сучасної України / І. Бичко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2006, №2(4). - С. 235-241 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2494
dc.description.abstract Викладання філософії у вищій школі України (так само, як і в інших пострадянських країнах) потребує істотного корегування і переосмислення у плані звільнення від догматично доктринального змісту радянського «марксизму». Йдеться, зокрема, про усу нення деяких найбільш одіозних псевдомарксистських міфологем, таких, наприклад, як так зване «основне питання філософії», сформульоване Ф. Енгельсом у 1888 р., і пов’язаних з ним ленінських «новацій» (партійність філософії, «прогресивність» матеріалізму і «реакційність» ідеалізму, про дві «культу ри» – буржуазну і пролетарську – у культурі кожного народу і т.п). Подібною ж міфологемою (і теж за авторством пізнього Енгельса) є «вчення» про «діа лектику природи» («об’єктивну діалектику»), створене «за зразком» геге лівського тлумачення об’єктивної діалектики. Проте у Гегеля подібна ідея (з огляду на зміст його філософської позиції) була цілком логічною і послідов ною – адже об’єктивна реальність у Гегеля є духовною за змістом. У Енгельса ж «поєднання» духовного феномену діалектики (адже діалектика протягом всієї історії філософії завжди була методом пізнання, але не природньою закономірністю) з об’єктивною реальністю природи є філософським «кен тавром». ru_RU
dc.description.abstract The considerable change and release from the dogmatically doctrinal con tent of the soviet «Marxism» has to be done in a course of Philosophy in the Higher School of Ukraine (so as in other post soviet countries). It is said, in particular, about the elimination of the most odious pseudo Marxists myths, e.g. so called «basic question of philosophy» developed by Hegel in 1882, those ones connected with the Lenin’s «innovations» (party philosophy, «progress» of materialism and «reactionary character» of idealism, about two «cultures» – bourgeois and proletarian – in the culture of every nations and etc.). The simi lar myth (according to the latest Engels) is «doctrine» about «the dialectics of nature» («objective dialectics»), developed after the «model» of Hegel’s inter pretation of the objective reality. Nevertheless, the relevant Hegel’s idea (taking into consideration his philosophical position) was completely logical and con secutive, whereas objective reality by Hegel is spiritual by its sense. According to Engels, «connection» of spiritual phenomenon of dialectics (as far as dialectics has always been a cognition method, but not a natural rule during the whole his tory of philosophy) with the objective reality of nature is a philosophical « cen taur». ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject філософські курси ru_RU
dc.subject вища школа ru_RU
dc.subject philosophical courses ru_RU
dc.subject High School ru_RU
dc.title Шляхи оновлення змісту філософських курсів у вищій школі сучасної України ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу