Розглядається проблема свідомості та знання,
динаміки, енергії та освіти в аспекті їх співвідношен ня. Мартін Гайдеггер робить феноменологічну інтер претацію платонівських понять «алетейя» і «пай дейя», здатних звільнити людський суб’єкт. Поль Рікер робить герменевтичну інтерпретацію гайдег
герівських понять і пропонує концепцію онтології самості як несамототожної в аспекті енергійного модусу буття. Таке динамічне співвідношення антропологічних та онтологіч
них характеристик формує концепцію онтологічної самості, яка поєднує в собі
свідомість і надсвідоме.
The article deals with the problem of consciousness and knowledge, dynamics, energy and education in the aspect of their correlation. Martin Heidegger presents the phenomenological interpretation of Platon’s notions of aletheia and paideia able to free the human subject. Paul Ricoeur undertakes the hermeneutic revision of Heidegger’s notions and suggests the concept of ontol
ogy of self as non identical in the aspect of energetic modus of being. Such dynamic correlation of anthropological and ontological characteristics forms the concept of ontological self, which combines consciousness and subcon sciousness.