Здійснюється аналітичний огляд роботи VІ між
народної науково практичної конференції «Вчитель для ХХІ століття: європейська перспектива України і цивілізаційні виклики», котра відбулася 10–11 лис топада 2005 року у ...
Розглядаються методологічні основи розуміння
освітніх процесів в епоху глобалізації. Акцентується увага на ключових факторах, що сприяють розвит кові тенденцій до глобалізації освітнього простору. Розкриваються деякі ...
Розглядається проблема гармонійної, конструк
тивної взаємодії чоловічого та жіночого в соціумі, шляхи подолання гендерної дискримінації і негатив ного впливу гендерних стереотипів на конструктив ний, творчий розвиток ...
У статті окреслено обопільний зв’язок між мен талітетом й освітою, яка, володіючи унікальними властивостями, здатна за відповідних умов викону вати домінуючу роль і таким чином привести суспіль ство до кардинальних змін. ...
Розглядається проблема становлення історіософ
ського світобачення особистості майбутнього педа гога в процесі вивчення суспільних дисциплін, котрі виступають ядром його історіософської підготовки. Автор аналізує недоліки ...
Розглядаються можливості становлення діало
гового мислення особистості у предметному полі літературного навчання. Вважаючи останнє
необхідною складовою сучасної гуманітарної освіти, автор акцентує увагу на принципі ...
Стаття фактично продовжує попередню статтю «Зміна глобальної стратегії мислення і нова концепція шкільних підручників», надрукова
ної у попередньому номері журналу. Тут викладаються психолого педаго гічні основи інноваційної ...
У статті аналізується проблема особи, що
виступає об’єктом філософсько педагогічного вчення С. Русової. Простежується підхід моделювання кін цевого результату — сформованої особистості — запропонуваний С. Русовою. Також ...
Інтерпретація змісту грецького поняття «істо
рія» в українській філософській традиції мало вивче на. У статті розглядаються основні тлумачення історії в українській освітньо філософській думці ХІХ го ст. Автор показує, ...
Розглядається проблема свідомості та знання,
динаміки, енергії та освіти в аспекті їх співвідношен ня. Мартін Гайдеггер робить феноменологічну інтер претацію платонівських понять «алетейя» і «пай дейя», здатних звільнити ...
Методичне забезпечення практичного викорис
тання теоретичних розробок філософії освіти один із найважливіших напрямів сучасних досліджень. У цьому зв’язку особливої уваги заслуговує евристич ний потенціал спадщини Дж. ...
Філософування переживає сьогодні складні й
водночас плідні концептуально образні метамор
фози. Проблематизація його сягнула того діапазону, коли впевненість у продуктивності мисленнєвих зу силь сполучається зі спалахами ...
Проблемність освітньої сфери сучасної Укра
їни — об’єктивний і закономірний наслідок проблем ності українського суспільства в цілому: за наявності кризових тенденцій у межах усього соціуму не варто сподіватися на відсутність ...
У статті розглядаються актуальні питання
теорії і практики освітньої політики в Україні. Аналізується стан дослідження проблеми. Особлива увага приділяється методологічним проблемам, особливостям концептуального арсеналу, ...
На етапі історії, що пов’язується із кінцем ХІХ—початком ХХІ століть, цивілізація вступила в період звільнення від ключових детермінацій колишнього соціального порядку і через хаотизацію соціокультур них цілісностей ...