Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Клепко, С.
dc.date.accessioned 2013-03-18T22:41:51Z
dc.date.available 2013-03-18T22:41:51Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Клепко С. Громадянська освіта: утопії, моделі, філософії / С. Клепко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №1. - С. 86-115 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2408
dc.description.abstract У статті досліджується громадянська освіта як гуманітарна технологія, з'ясовуються її концеп туальні засади, реально діючі моделі та можливі її філософські обґрунтування за умов ризику, реанімації і фрустрації демократії. Детермінація розвитку громадянської освіти обумовлюється суспільними ідеалами і установками громадянського суспільства на зцілення «демократичного здоров'я» суспільства. Аналізуючи «необхідні утопії» громадянської освіти — «громадянське суспільство» і «відкрите суспільство», які підтримують парадигму прав людини і зміну уявлень про сучасне призначення держави, автор встановлює реальні моделі громадянської освіти, які практикуються в українській освіті — етатистську, національно патріотичну і демократичну. На цих засадах розглядаються особливості впровадження громадянської освіти у вищій школі і здійснюється експлікація філософії громадянської освіти в умовах глобалізації освіти як «університетупідприємства». Автор доводить, що за цих умов громадянська освіта повинна здійснюватися в парадигмі багатовимірної громадянськості, а її філософія постає як вирішення проблеми автентичності людини і врахування когнітивної природи влади. У заключній частині статті автор на засадах метаметодології П. Бурд'є моделює некартезіанську педагогіку громадянської освіти, що визначає актуальні напрями освітньої політики на основі переусвідомлення основних меж і ролей «акторів» освіти. ru_RU
dc.description.abstract Civic education as humanitarian technology, its conceptual bases is inves tigated in the article. It is determined the real working models and philosophi cal substantiation of civic education under the conditions of risk, reanimation and frustration of the democratic development of society. Analyzing such «nec essary utopias» of civic education as «civil society» and «open society», which support the paradigm of human rights and modern mission of the state in a social order, it is determined the real models of civic education used in the Ukrainian education: etatistic, national patriotic and democratic. It is shown the peculiarities of implementation of civic education in the Higher Education School. It is conducted the explication of Philosophy of civic education as a paradigm of multidimensional civicism under the conditions of educational globalization and establishment of the «university enterprise», and also as a solution to the problem of personal authenticity based on cognitive nature of power. It is proved that determination of the civic education development is caused by the public ideals and orientations of civil society to keep its «demo cratic health». Pierre Bourdieu's meta methodology for modeling of the non cartesian pedagogy of civic education, which determines the actual directions of educational policy and re comprehension of the role of educational actors, is used in the final part of the article. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject громадянська освіта ru_RU
dc.subject утопії громадянської освіти ru_RU
dc.subject моделі громадянської освіти ru_RU
dc.subject Civic Education ru_RU
dc.subject utopias of Civic Education ru_RU
dc.subject models of Civic Education ru_RU
dc.title Громадянська освіта: утопії, моделі, філософії ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу