Стаття вивчає поняття "неформальна освіта дорослих" у контексті модернізації українського суспільства, розкриває його сутність як фактора соціокультурних та соціально-економічних трансформацій. У статті підкреслено факт, що за останні кілька десятиліть традиційна система освіти вже не здатна задовольнити соціальні та економічні потреби українського суспільства. Проаналізовано важливість якісно нових підходів до організації послуг освіти дорослих, що сприяє професійному та особистому розвитку. Визначено, що фінська неформальна освіта дорослих пов’язана з навчально орієнтованим особистісним процесом, у якому дорослі учні є активними споживачами знань та навичок, відтворюваних не за вимогою системи освіти, а для особистого зростання та вдосконалення. На прикладі досвіду Фінляндії, сформульовано основні стратегії неформальної освіти дорослих до потреб українського суспільства. Підкреслено той факт, що людський капітал вважається важливим чинником в умовах соціальних, економічних та політичних перетворень.
Данная статья изучает понятие "неформальное образование взрослых" в контексте модернизации украинского общества, раскрывает его сущность как фактора социокультурных и социально-экономических трансформаций. В статье подчеркнуто факт, что за последние несколько десятилетий традиционная система образования уже не способна удовлетворить социальные и экономические потребности украинского общества. Определена важность качественно новых подходов к организации услуг дополнительного образования, профессионального и личностного развития каждого взрослого. Проанализировано то, что неформальное образование взрослых Финляндии тесно связано с учебно-ориентированным личностным процессом, в котором взрослые ученики являются активными потребителями знаний и навыков, воспроизводимых не по требованию системы образования, а для личного роста и совершенствования. На примере опыта Финляндии сформулированы основные стратегии неформального образования взрослых к потребностям украинского общества. Подчеркнуто факт, что человеческий капитал считается важным фактором в условиях социальных, экономических и политических преобразований.
This article examines the concept of "non-formal adult education" in the context of modernization of Ukrainian society, revealing its essence as a factor of socio-cultural and socio-economic transformations. Special attention is given to the fact that over the last few decades the traditional system of education is no longer able to satisfy and meet the socio-economic needs of the Ukrainian society. The importance for qualitatively new approaches to the organization of additional education services, professional and personal development of each adult personality is outlined. Finnish non-formal adult education is associated with a person-oriented learning process, in which adult learners are active consumers of knowledge and skills reproduced not at the demand of the educational system but for personal growth and improvement. On the example of Finnish experience, the main strategies of adult non-formal education for the needs of Ukrainian society are formulated. The fact that human capital is considered to be an important factor in social, economic and political transformations is underlined.