У статті уточнюється визначення поняття «інтернаціоналізація вищої освіти»; подано деякі статистичні
дані Організації економічного співробітництва і розвитку та Інституту статистики ЮНЕСКО щодо мобільних
міжнародних студентів та іноземних студентів у світі; наведено актуальну статистику мобільності українських
студентів за кордоном та іноземних студентів, що навчаються в українських університетах, отриману Центром
досліджень суспільства. Вказано на необхідність розвитку викладацької мобільності як складової
інтернаціоналізації вищої освіти. Зазначено останні інтернаціоналізаційні тенденції, що спостерігаються в світі;
перераховано позитивні аспекти інтернаціоналізації вищої освіти, а також елементи культури університету, які
необхідно розвивати в умовах інтернаціоналізації. У статті розглядаються стан і тенденції професійної підготовки
психологів в галузі спеціальної освіти. Здійснено огляд нормативних документів, що регламентують таку
підготовку. Наведено перелік компетентностей, якими повинні володіти психолог по закінченню навчання.
Доведено необхідність застосування компетентнісного підходу під час іншомовної підготовки психологів
іноземною мовою.
The article clarifies the definition of «internationalization of higher education»; gives some statistics of the
Organization for Economic Cooperation and Development and UNESCO Institute for Statistics about mobile international
students and foreign students in the world; shows the actual statistics obtained of Centre for the Study of Society about
mobility of Ukrainian students abroad and mobility of foreign students who study in Ukrainian universities. The article
shows the necessity of teacher mobility as part of the internationalization of higher education. The article marks recent
internationalization trends, which are observed worldwide; lists the positive aspects of internationalization of higher
education and elements of the culture of the University, which must be developed in terms of internationalization. The
article reviews the status and trends of professional training of psychologists in the field of special education foreign. The
review of the standard documents, that regulate such training is made. The list of competencies that must specialistspsychologists
own by the end of training is provided. The necessity of the applying of the competency approach in
professional training of psychologists in the field of special education in foreign language is proved.