У статті презентовано результати емпіричного дослідження щодо сформованості фонематичного
сприйняття дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку.
Визначено критерії, показники, серед яких: аудіалізація семантики мовлення оточуючих за показниками –
семантична диференціація при виконанні словесних одноступеневих інструкцій педагога, семантична
диференціація при виконанні словесних двоступеневих інструкцій педагога; семантична диференціація при
виконанні словесних триступеневих інструкцій педагога; аудіальна диференціація мовленнєвих та
немовленнєвих звуків із показниками – аудіальна диференціація немовленнєвих звуків; диференціація голосних у
звуковому образі слова; диференціація приголосних у звуковому образі слова.
Автори подають порівняльну картину рівнів сформованості фонематичного сприйняття дітей молодшого
шкільного віку із затримкою психічного розвитку за показниками першого критерію.
The paper presented the results of empirical research on the formation of phonemic perception of school age
children with mental retardation.
The criteria, indicators, including: audiolization speech semantics of other people due to the indexes such as
semantic differentiation in the performance of single-word instructions of the teacher, semantic differentiation in the
performance of two-stage verbal instructions of the teacher; semantic differentiation in the performance of three-step
verbal instructions of the teacher; differentiation and auditory speech sounds non-speech indicators – non-speech
differentiation auditory sounds; Differentiation of vowel sound in the form of words; differentiation consonant sound in the
form of words.
The author presents a comparative picture of the levels of phonemic perception of school age children with
mental retardation for the first performance criterion.