У статті висвітлено питання правового виховання учнів з вадами розумового розвитку у позаурочний час.
На основі аналізу загальної та спеціальної психолого-педагогічної й методичної літератури встановлено
актуальність проблеми правового виховання учнів для педагогічної теорії і практики. Визначено значущість
правового виховання як фактору забезпечення повноцінного функціонування учнів з особливими освітніми
потребами у соціумі, їхньої соціальної адаптації у навколишньому середовищі та суспільно-громадському житті.
З’ясовано особливості реалізації правового виховання у практиці роботи спеціальних загальноосвітніх шкіл-
інтернатів, розкрито форми та методи формування в учнів з порушенням розумового розвитку морально-правової
свідомості і відповідної соціальної поведінки у позакласній виховній діяльності. Окреслено основні напрямки
організації правовиховної роботи зі старшокласниками у позаурочний час в умовах спеціального навчального закладу
інтернатного типу.
The article enlightens the problem of law-education work with intellectually backward teenagers in the out-ofclass
activities. The actuality of the problem of law-education of this category of pupils for the pedagogical theory and
practice was established on the basis of thorough analysis of general and special psycho-pedagogical and methodical
literature. The importance of law education as one of the factors of providing for the full-value functioning of pupils with
intellectual backwardness in socium, their social adaptation in the surrounding world and public social life, was defined.
The peculiarities of realizing the rules of law education in the practical work of special general-education boarding
schools were specified, forms and methods of forming the law-moral consciousness and proper social behavior of
intellectually backward pupils in their out-of-class activities were revealed. The main directions in organizing the laweducation
work with the intellectually backward teenagers in their out-of-class activities under the conditions of boarding
- type educational establishment were outlined, too.