У статті розглядаються основні моделі навчання, які є ефективними у підготовці майбутніх учителів в сучасній педагогічний вищій школі, а також інноваційні освітні технології. Наголошено, що у процесі створення освітньої моделі підготовки майбутнього учителя, необхідно комплексно підходити до реалізації функціонування і взаємодії її компонентів, а також враховувати необхідність цілісного та цільового перегляду методів і технологій навчання. Зазначено, що одним з ефективних інноваційних підходів до підготовки майбутнього учителя є продуктивне навчання, яке забезпечує наявність професійних, дієвих, міцних, сформованих на належному рівні знань та умінь. Особливо відзначено, що завдання та цілі продуктивного навчання певною мірою збігається з вимогами компетентнісного підходу, оскільки продуктивне навчання реалізує ідею активної самостійної навчальної діяльності студента і передбачає чітку націленість на реальний, конкретний кінцевий результат, одержаний студентом у ході пізнавальної діяльності.
Констатовано, що в умовах продуктивного навчання освітні технології у повній мірі мають відповідати його завданням. Тому з урахуванням глобальної інформатизації і особливостей сучасного освітнього середовища, слід застосовувати у навчально-виховному процесі інформаційні навчальні системи, засновані на адаптивних технологіях навчання, які мають ряд суттєвих переваг порівняно з традиційними підходами. Відзначено, що пошук нових освітніх моделей у підготовці майбутніх учителів є ключовою проблемою, оскільки від фахової компетентності учителів залежить стан справ в освіті й суспільстві в цілому.
The article deals with the main models of teaching that are effective in preparing future teachers in
the modern pedagogical high school, as well as innovative educational technologies. It is noted that one of
the effective approaches to the preparation of the future teacher is productive training, which ensures the
availability of professional, effective, solid, well-formed knowledge and skills. It has been stated that in
conditions of productive education, educational technologies should fully correspond to its tasks. Therefore,
taking into account global informatization and features of the modern educational environment, information
education systems based on adaptive learning technologies, which have a number of significant advantages
over traditional approaches, should be used in the educational process. It is noted that the search for new
educational models in the training of future teachers is a key issue, since the state of affairs in education and
in society as a whole depends on the professional competence of teachers.