У статті розглядається експериментальна робота з розвитку ключових компетентностей дорослих, що проводилася на базі корпоративного університету "Get Win" протягом 2016-2017 років. Процес організації навчання в компанії включав ряд стадій: визначення стратегії компанії, оцінка потреб у навчанні (TNA); розробка програми навчання, вибір форм і технологій навчання, підготовка методичних матеріалів; вибір провайдерів навчання; узгодження бюджету навчання; процес навчання (час, періодичність); оцінка ефективності навчання. З урахуванням стадій розвитку досліджуваного феномена автором використовувалися різні форми навчання: на етапі інформаційної підготовки (формуванні знань) – "культурологія" (вивчення та обговорення літератури за темою), "сінемалогії" (перегляд та аналіз відеоматеріалів та фільмів) та ін. Для формування умінь та навичок проводилися семінари-практикуми, тренінги та післятренінги, велася робота з наставниками. Етап розвитку компетентностей реалізовувався шляхом використання набутих знань, умінь і навичок на робочому місці, набуття нового досвіду, проведення коучингових сесій (допомога співробітнику в самостійному знаходженні рішення реальної проблеми), запровадженням "сесій ТОС" (зустріч працівників для вирішення проблем за методологією теорії обмежень систем) та занять з "обміну досвіду" (навчання колег). Значну увагу в процесі експериментальної роботи приділено вирішенню кейсів та реалізації проектів.
В статье рассматривается экспериментальная работа по развитию ключевых компетентностей взрослых, которая проводилась на базе корпоративного университета "Get Win" в течение 2016-2017 годов. Процесс организации обучения в компании включал ряд стадий: определение стратегии компании, оценка потребностей в обучении (TNA); разработка программы обучения, выбор форм и технологий обучения, подготовка методических материалов; выбор провайдеров обучения; согласование бюджета обучения; процесс обучения (время, периодичность); оценка эффективности обучения. С учетом стадий развития исследуемого феномена автором использовались различные формы обучения: на этапе информационной подготовки (формировании знаний) – "культурология" (изучение и обсуждение литературы по теме), "синемалогия" (просмотр и анализ видеоматериалов и фильмов) и др. Для формирования умений и навыков проводились семинары-практикумы, тренинги и послетренинги, велась работа с наставниками. Этап развития ключевых компетентностей реализовывался путем использования знаний, умений и навыков на рабочем месте, приобретения нового опыта, проведения коучинговых сессий (помощь сотруднику в самостоятельном нахождении решения реальной проблемы), введением "сессий ТОС" (встреча работников для решения проблем по методологии теории ограничения систем) и занятий по "обмена опытом" (обучение коллег). Значительное внимание в процессе экспериментальной работы уделено решению кейсов и реализации проектов.
The article deals with experimental work on the development of key adult competencies, which was conducted on the basis of the corporate university "Get Win" during 2016-2017. The process of organization of training in the company included a number of stages: the definition of the company's strategy, the training needs assessment (TNA); the development of a training program, the choice of forms and technologies for training, the preparation of methodological materials; selection of training providers; coordination of the training budget; the learning process (time, periodicity), the evaluation of the effectiveness of training. Taking into account the stages of development of the phenomenon under study, the author used various forms of training: at the stage of information training (formation of knowledge) - "culturology" (study and discussion of literature on the subject), "cinemology" (viewing and analysis of video materials and films), etc. To form skills, such forms of training were conducted: workshops, trainings and post-training, mentoring. The stage of development of key competencies was realized through the use of knowledge and skills in the workplace, the acquisition of new experience, coaching (assisting the employee in finding a solution to the real problem), the introduction of "TOС sessions" (solving problems using the methodology of the theory of constraint systems) "exchange of experience" (training of colleagues). Considerable attention in the process of experimental work is given to solving the cases and implementing projects.