У статті представлені переваги психодинамічного підходу до розкриття теоретико-методологічних та методичних основ пізнання психіки в професійній підготовці майбутніх психологів-практиків засобами групової психокорекції за методом активного соціально-психологічного пізнання (АСПП), розробленим академіком НАПН України Т.С. Яценко. Розкрито теоретико-методологічні підходи із інструментально-методичними методами і прийомами глибинного пізнання психіки в її цілісності (свідоме / несвідоме) у професійній підготовці психологів. Представлено шляхи формування професіоналізму практичного психолога, що є запорукою підвищення якості підготовки практичних психологів, їх кваліфікаційної компетентності; характер і специфіку інструментарію глибинного пізнання, спрямованого на каталізацію спонтанної активності поведінки. Адекватність розуміння психічного представлено в розробленій Т.С. Яценко Моделі внутрішньої динаміки психіки, яка ілюструє цілісність психічного в його динамічних взаємозв’язках. Розкрито особливості індивідуалізації діагностико-інструментальних аспектів корекційного процесу АСПП; діалогічної взаємодії психолога з респондентом. Зосереджено увагу на важливості саморефлексії власного внутрішнього світу майбутнім практичним психологом, що розширює його особистісний досвід та можливості особистісного зростання, оптимізує процес професійної підготовки.
В статье представлены преимущества психодинамического подхода в раскрытии теоретико-методологических и методических основ познания психики в профессиональной подготовке будущих психологов-практиков средствами групповой психокоррекции по методу активного социально-психологического познания (АСПП), разработанным академиком НАПН Украины Т.С. Яценко. Раскрыты теоретико-методологические подходы с инструментально-методическими методами и приемами глубинного познания психики в ее целостности (сознательное / бессознательное) в профессиональной подготовке психологов.
Представлены пути формирования профессионализма практического психолога, что является основой повышения качества подготовки практических психологов, их квалификационной компетентности; характер и специфика инструментария глубинного познания, направленного на катализацию спонтанной активности поведения.
Адекватность понимания психического представлен в разработанной Т.С. Яценко Модели внутренней динамики психики, иллюстрирующая целостность психического в его динамических взаимосвязях. Раскрыты особенности индивидуализации диагностико-инструментальных аспектов коррекционного процесса АСПП; диалогического взаимодействия психолога с респондентом. Сосредоточено внимание на важности саморефлексии собственного внутреннего мира будущим практическим психологом, что расширяет его личностный опыт и возможности личностного роста, оптимизирует процесс профессиональной подготовки.
This article presents psycho-dynamical approach advantages in theoretical-methodological and methodological disclosure of psychic cognition fundamentals in professional training of future practical psychologists by the means of group psycho-correction using active social-psychological cognition method (ASCM) developed by NAESU academician T.S. Yatcenko. Theoretical-methodological approaches were disclosed with instrumental-methodological methods and the ways of deep psychic cognition integrity (conscious / unconscious) in psychologists professional training. Ways of forming practical psychologist professionalism are presented which is a basis of higher quality practical psychologists training, their qualified competence; disposition and specific deep cognition tools, directed at catalyzing spontaneous behavior activity. Psychic understanding adequacy is presented in developed by T.S. Yacenko model of internal psychic dynamics which illustrates psychic integrity in its dynamic interconnections. Individualization peculiarities of correctional ASCM process diagnostic-instrumental aspects are divulged; dialogic interaction of psychologist with respondent. Attention is concentrated on importance self-reflectiveness of one's own inner world by future practical psychologist which expands his personal experience and opportunities of personality growth, optimizes professional training process.