У статті аналізується філософський, педагогічний, психологічний дискурси навколо поняття "духовність". Подано авторське бачення духовності, яка розглядається ним як глибинно-психологічне утворення – духовне "Я", усвідомлення якого сприяє духовному самовдосконаленню, життєтворчості за законами Краси, Добра, Істини та розвитку почуття духовної єдності з Іншими як частинами Всесвіту.
На основі структури особистості визначено складові духовності, а саме – духовного "Я", яке є інтегральним поєднанням таких компонентів: духовної самосвідомості, духовної спрямованості, духовних рис характеру, духовної креативності, духовного спілкування, духовного досвіду.
Зазначено, що зародки духовності людина має від народження у своєму серці, які потрібно розвивати. Обгрунтовується необхідність розвитку духовності дитини дошкільного віку у зв’язку зі вступом інформаційного суспільства в стадію старт. Звертається увага на можливість розвитку духовності завдяки розвитку одного компонента, зокрема, духовної спрямованості, в основі якого є духовні ціннісні орієнтації.
Звернено увагу на необхідність духовного самовдосконалення майбутнього вихователя. Висвітлено фрагменти практичних занять із здобуття умінь і навичок з духовного самовдосконалення майбутніх фахівців-педагогів. Надано поради студентам для роботи з батьками у вирішенні проблеми духовного розвитку дітей. Визначено, що велике значення для розвитку духовності дитини є сприйняття мистецтва, зокрема слухання і виконання народних пісень у колі сім’ї.
В статье анализируется философский, педагогический, психологический дискурсы вокруг понятия "духовность". Подано авторское виденье духовности, которая рассматривается им как глубинно-психологическое образование, - духовное "Я", осознание которого способствует духовному самосовершенствованию, жизнетворчеству по законам Красоты, Добра, Истины и развития чувства духовного единства с Другими как частями Вселенной.
На основе структуры личности определены составляющие духовности, а именно - духовного "Я", которое является интегральным сочетанием таких компонентов : духовного самосознания, духовной направленности, духовных черт характера, духовной креативности, духовного общения, духовного опыта. Отмечено, что зародыши духовности человек имеет от рождения в своем сердце, которые нужно развивать. Обосновывается необходимость развития духовности ребенка дошкольного возраста в связи со вступлением информационного общества в стадию старт.
Обращено внимание на необходимость духовного самосовершенствования будущего воспитателя. Отражены фрагменты практических занятий для получения умений и навыков по духовному самосовершенствованию будущих специалистов-педагогов. Предоставлены советы студентам для работы с родителями в решении проблемы духовного развития детей. Определенно, что большое значение для развития духовности ребенка есть восприятие искусства, в частности слушание и выполнение народных песен в кругу семьи.
In the article the philosophical, pedagogical, psychological discourses of the concept "spirituality" are analyzed. The author’s view of spirituality is given which is considered as deeply-psychological education - as spiritual "self". Its realization assists the spiritual self-perfection and liveliness according to the laws of Beauty, Good, Truth and development of sense of spiritual unity with Others who are the parts of Universe. The constituents of spirituality are defined on the basis of structure of personality, namely - spiritual "self", that is integral combination of such components: spiritual consciousness, spiritual orientation, spiritual traits, spiritual creativity, spiritual communication, spiritual experience. It is said that a man has embryos of spirituality from the birth in his heart and they need to be developed.
The necessity of development of spirituality of child of preschool age is substantiated because the information society steps on the start stage. The author paid attention to necessity of spiritual self-perfection of future educators. The fragments of practical activities are given for future specialists-teachers for getting the abilities and skills on spiritual self-perfection. There are advices for the students for the problems solving of children’s spiritual development in their work with parents. It is defined that the great value for development of spirituality of a child is the perception of works of art, in particular listening and performance of folk songs in the family circle.