У статті порушено проблему розвитку педагогічної спрямованості як інтегративної характеристики особистості майбутнього педагога-хореографа та сукупності мотиваційно-ціннісного, когнітивного, поведінкового й емоційно-оцінного компонентів. Обґрунтовано необхідність розроблення технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа як виду акмеологічних технологій. Визначено складові технології: суб‟єктну, цільову, змістову й організаційну. Розглянуто особливості реалізації технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа за трьома етапами: стимульованим, практичним, коригувальним.
The purpose of the article is the theoretical substantiation of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, and the tasks - to find out the essence of the concept "pedagogical orientation of the future teacher-choreographer", to specify the components of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, to define the stages of the implementation of this technology.
The article tackles the problem of developing pedagogical personality orientation as the integrative characteristics of a choreography instructor trainee and a combination of motivation and values, cognitive, behavioural, emotional and evaluative components. The necessity of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee as a type of akmeological technologies has been substantiated. The following constituents of the technology have been determined: subject, target, content and organization. The peculiarities of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee have been considered at three stages: stimulating, practical and corrective.
Prospects for further exploration in this direction are the experimental verification of the effectiveness of the technology development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, the development of methods for the implementation of this technology.