Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Технологія розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Добролюбова, Н. В.
dc.contributor.author Школа, О. М.
dc.date.accessioned 2018-10-30T13:25:08Z
dc.date.available 2018-10-30T13:25:08Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Добролюбова, Н. В. Технологія розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа / Н. В. Добролюбова, О. М. Школа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018 – Вип. 7 (101). – С. 38-42. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21475
dc.description.abstract У статті порушено проблему розвитку педагогічної спрямованості як інтегративної характеристики особистості майбутнього педагога-хореографа та сукупності мотиваційно-ціннісного, когнітивного, поведінкового й емоційно-оцінного компонентів. Обґрунтовано необхідність розроблення технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа як виду акмеологічних технологій. Визначено складові технології: суб‟єктну, цільову, змістову й організаційну. Розглянуто особливості реалізації технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа за трьома етапами: стимульованим, практичним, коригувальним. ua
dc.description.abstract The purpose of the article is the theoretical substantiation of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, and the tasks - to find out the essence of the concept "pedagogical orientation of the future teacher-choreographer", to specify the components of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, to define the stages of the implementation of this technology. The article tackles the problem of developing pedagogical personality orientation as the integrative characteristics of a choreography instructor trainee and a combination of motivation and values, cognitive, behavioural, emotional and evaluative components. The necessity of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee as a type of akmeological technologies has been substantiated. The following constituents of the technology have been determined: subject, target, content and organization. The peculiarities of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee have been considered at three stages: stimulating, practical and corrective. Prospects for further exploration in this direction are the experimental verification of the effectiveness of the technology development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, the development of methods for the implementation of this technology. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject педагогічна спрямованість ua
dc.subject технологія ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject особистість ua
dc.subject pedagogical orientation ua
dc.subject technology ua
dc.subject development ua
dc.subject personality ua
dc.title Технологія розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа ua
dc.title.alternative The technology of developing pedagogical personality orientation of the choreography instuctor training ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу