DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 7 (101) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21475
Title: Технологія розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа
Other Titles: The technology of developing pedagogical personality orientation of the choreography instuctor training
Authors: Добролюбова, Н. В.
Школа, О. М.
Keywords: педагогічна спрямованість
технологія
розвиток
особистість
pedagogical orientation
technology
development
personality
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Добролюбова, Н. В. Технологія розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа / Н. В. Добролюбова, О. М. Школа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018 – Вип. 7 (101). – С. 38-42.
Abstract: У статті порушено проблему розвитку педагогічної спрямованості як інтегративної характеристики особистості майбутнього педагога-хореографа та сукупності мотиваційно-ціннісного, когнітивного, поведінкового й емоційно-оцінного компонентів. Обґрунтовано необхідність розроблення технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа як виду акмеологічних технологій. Визначено складові технології: суб‟єктну, цільову, змістову й організаційну. Розглянуто особливості реалізації технології розвитку педагогічної спрямованості особистості майбутнього педагога-хореографа за трьома етапами: стимульованим, практичним, коригувальним.
The purpose of the article is the theoretical substantiation of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, and the tasks - to find out the essence of the concept "pedagogical orientation of the future teacher-choreographer", to specify the components of the technology of development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, to define the stages of the implementation of this technology. The article tackles the problem of developing pedagogical personality orientation as the integrative characteristics of a choreography instructor trainee and a combination of motivation and values, cognitive, behavioural, emotional and evaluative components. The necessity of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee as a type of akmeological technologies has been substantiated. The following constituents of the technology have been determined: subject, target, content and organization. The peculiarities of implementing technology for developing pedagogical personality orientation of a choreography instructor trainee have been considered at three stages: stimulating, practical and corrective. Prospects for further exploration in this direction are the experimental verification of the effectiveness of the technology development of the pedagogical orientation of the personality of the future teacher-choreographer, the development of methods for the implementation of this technology.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21475
Appears in Collections:Випуск 7 (101)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dobroliubova N. V., Shkola O. M..pdf184.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.