ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Долинська, Л. В. | |
dc.contributor.author | Пенькова, О. І. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-26T13:23:56Z | |
dc.date.available | 2018-10-26T13:23:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Долинська, Л. В. Психологічні закономірності становлення процесу самовдосконалення у системі сімейно-ціннісних орієнтацій / Л. В. Долинська, О. І. Пенькова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 7 (52). - С. 24-31. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21445 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано концептуальні підходи у визначенні психологічного змісту процесу самовдосконалення школярів; виокремлено психолого-педагогічні детермінанти; обгрунтовано основні умови його формування. Самовдосконалення особистості залежить від її власної активності, яка сприяє самотворенню і самоствердженню цінності Я. Необхідною умовою розвитку даного процесу є тісний взаємозв’язок змістових характеристик його цілей з актуальними цінностями суспільства, які фактично виступають регуляторами взаємин. Доведено, що учні та їх батьки здійснюють ціннісний вибір на основі нормативних вимог суспільства; він реалізується шляхом пошуку внутрішніх резервів досягнення значущої мети. У процесі самовдосконалення підлітки та старшокласники активізують лише ті цінності, які відіграють важливу роль у їх житті. Саме завдяки цьому формується індивідуальна система ціннісних орієнтацій, від яких залежить динаміка процесу самовдосконалення особистості. | ua |
dc.description.abstract | В статье проанализировано концептуальные подходы в определении психологического содержания процесса самосовершенствования школьников; выделено психолого-педагогические детерминанты; обоснованы основные условия его формирования. Самосовершенствование личности зависит от ее собственной активности, которая способствует самосозиданию и самоутверждению ценности Я. Необходимым условием развития данного процесса является тесная взаимосвязь содержательных характеристик его целей с актуальными ценностями общества, фактически выступающими регуляторами взаимоотношений. Доказано, что учащиеся и их родители осуществляют ценностный выбор на основании нормативных требований общества; он реализуется путем поиска внутренних резервов достижения значимой цели. В процессе самосовершенствования подростки и старшеклассники активизируют только те ценности, которые играют важную роль в их жизни. Именно благодаря этому формируется индивидуальная система ценностных ориентаций, от которых зависит динамика процесса самосовершенствования личности. | ua |
dc.description.abstract | In the article the conceptual approaches in determination of psychological content of schoolchildren self-improvement process have been analyzed; psychological and pedagogical determinants have been selected; the basic conditions of its forming have been grounded. Personality self-improvement depends on his/her own activity, which promotes self-creation and self-affirmation of «Self» value. Close interconnection between content characteristics of personality’s purposes and actual values of society (which truly are the regulators of mutual relationships) are the necessary condition of this process development. It is proven that schoolchildren and their parents carry out valued choice on the basis of the normative requirements of the society; it is realized by means of search of the internal reserves of the meaningful purpose achievement. In the process of self-improvement teenagers and high school students activate only those values, which play an important part in theirs life. It is through this, the individual system of value orientation, on which the self-improvement process dynamic depends, is forming. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | цінності | ua |
dc.subject | самосвідомість | ua |
dc.subject | самовдосконалення | ua |
dc.subject | самореалізація | ua |
dc.subject | поведінка | ua |
dc.subject | личность | ua |
dc.subject | ценности | ua |
dc.subject | самосознание | ua |
dc.subject | самосовершенствование | ua |
dc.subject | самореализация | ua |
dc.subject | поведение | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | values | ua |
dc.subject | consciousness | ua |
dc.subject | self-improvement | ua |
dc.subject | self-realization | ua |
dc.subject | conduct | ua |
dc.subject.classification | 159.923.2 | ua |
dc.title | Психологічні закономірності становлення процесу самовдосконалення у системі сімейно-ціннісних орієнтацій | ua |
dc.type | Article | ua |