У статті представлено обґрунтування технологічних етапів реалізації системи формування етичної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури. Підготовчо-стимулювальний етап спрямований на усвідомлення студентами етичної компетентності як професійно значущої якості, стимулювання в них професійної спрямованості на оволодіння етичною компетентністю; вироблення прагнення студентів до професійно-етичного розвитку й саморозвитку. Світоглядно-когнітивний етап передбачає набуття студентами необхідних знань щодо професійної етики вчителя, поглиблення професійно-етичного світогляду. Метою особистісно-позиційного етапу є виявлення студентами професійно-етичної позиції на основі формування моральних переконань і етичних установок. Діяльнісно-поведінковий етап передбачає залучення студентів до різних видів діяльності для формування етичних умінь, навичок, звичок та набуття досвіду професійно-етичної поведінки. Рефлексивно-коригувальний етап спрямований на залучення студентів до рефлексивної діяльності, корекцію змісту, форм і методів формування етичної компетентності студентів на основі оцінки викладачем і самооцінки майбутніми вчителями сформованості цієї компетентності.
В статье представлено обоснование технологических этапов реализации системы формирования этической компетентности будущего учителя физической культуры. Подготовительно-стимулирующий этап направлен на осознание студентами этической компетентности как профессионально значимого качества, стимулирования в них профессиональной направленности на овладение этической компетентностью; выработка стремления студентов к профессионально-этическому развитию и саморазвитию. Мировоззренчески-когнитивный этап предусматривает приобретение студентами необходимых знаний о профессиональной этике учителя, углубление профессионально-этического мировоззрения. Целью личностно-позиционного этапа является выявление студентами профессионально-этической позиции на основе формирования нравственных убеждений и этических установок. Деятельностно-поведенческий этап предусматривает привлечение студентов к различным видам деятельности для формирования этических умений, навыков, привычек и приобретение опыта профессионально-этического поведения. Рефлексивно-корректирующий этап направлен на привлечение студентов к рефлексивной деятельности, коррекцию содержания, форм и методов формирования этической компетентности студентов на основе оценки преподавателем и самооценки будущими учителями сформированности этой компетентности.
The article presents a substantiation of the technological stages of realization the system of formation ethical competence of future teachers of physical culture. Preparatory-stimulating stage aimed at awareness by students ethical competence as professionally significant quality, stimulating in them professional orientation to master the ethical competence; development of aspirations of students for professional-ethical development and self-development. Ideologically-cognitive stage envisages the acquisition by students the necessary knowledge about the professional ethics of teacher, deepening of professionally-ethical outlook. The purpose of the personal-positional stage is to identify by students professionally-ethical positions on the basis of formation moral convictions and ethical attitudes. Action-behavioral stage envisages engaging of students in various activities for the formation of ethical abilities, skills, habits gaining experience of professionally-ethical behavior. Reflective-correcting stage is aimed at attracting students to a reflective activity, correction of content, forms and methods of forming ethical competence of students based on teacher assessment and self-essesment by future teachers formation of this competence.