This article analyzes approaches and methods in foreign language teaching which relate to the correction of errors committed by the learner of a second language, in this case English. The difference between the term error and mistake as understood by linguists is established. The types of error which are typically committed by the learner, error analysis, the error treatment and various techniques available to the teacher providing positive feedback are considered. The final part of article describes the ways in which errors might be corrected in the language learning situation and considers the diversity of approaches is taken up in the Common European Frame work.
Стаття аналізує підходи та методи викладання іноземної мови, які стосуються корекції помилок, здійснені студентами другою іноземною мовою, в даному випадку англійською. Встановлено різницю між термінами "error" та "mistake" за висловленнями лінгвістів. Розглядаються типи помилок, які зазвичай здійснюються студентами, трактування помилок та різні методи, доступні для викладача для забезпечення позитивного зворотного зв’язку. Заключна частина статті описує методи виправлення помилок у процесі вивчення мови та розглядає різноманітні підходи відповідно до Загальноєвропейського зразка.
Статья анализирует подходы и методы преподавания иностранного языка, которые касаются коррекции ошибок, совершенных студентами на иностранном языке, в данном случае на английском. Установлено разницу между терминами "error" и "mistake" за высказываниями лингвистов. Рассматриваются типы ошибок, которые обычно осуществляются студентами, трактовка ошибок, различные методы, доступные для преподавателя для обеспечения положительной обратной связи. Заключительная часть статьи описывает методы исправления ошибок в процессе изучения языка и рассматривает различные подходы в соответствии с Общеевропейским образцом.