У статті розглянуто проблему розвитку вокального слуху підлітків, проаналізовано підходи різних дослідників до визначення сутності поняття "вокальний слух". Зазначено, що в сучасній музичній педагогіці немає остаточного визначення цього поняття. Автор зазначає, що доцільно розрізняти вокальний слух педагога-музиканта, виконавця і учня. Збагачення слухового досвіду у процесі розвитку вокального слуху підлітків знаходиться у відповідності з розвитком внутрішнього слуху, уяви, музичної пам’яті, мислення. Обгрунтовується, що сутність вокального слуху в контексті його розвитку у підлітків полягає у здатності до аналізу слухового сприйняття, оцінювання власної фонації та корекції її якості. За умови грамотного педагогічного керування вокальний слух учнів-підлітків може успішно розвиватися у процесі навчання музики.
The article actualizes the problem of development of vocal hearing of the teenagers, different approaches of the researchers to defining the essence of the concept of "vocal hearing." It is noted that in the modern musical pedagogy is no determinate definition of this concept. The author points out that it is advisable to distinguish the vocal hearing of the music teacher, artist and student. Enrichment of the listening experience in the process of development of vocal hearing of teenagers is in line with the development of the inner ear, imagination, musical memory and thinking. It is noted that the essence of vocal hearing in the context of its development in teenagers, is the ability to analyze the acoustical perception, assessment of their own phonation and self-correction its quality. Upon condition of competent teaching guide, the vocal hearing of the learner can be successfully developed in the process of studying music.