Стаття присвячена проблемі діагностики звукообразних уявлень молодших школярів у процесі фортепіанного навчання. На основі порівняльного аналізу навчальних процесів спеціалізованих мистецьких закладів України і Китаю зроблений висновок щодо недостатньої уваги педагогів до звуковидобування як важливого показника сформованості їх інструментально-виконавської культури. За допомогою методів опитування, тестування, педагогічних спостережень, дослідницьких бесід, інтерв’ю, аналізу музичних виступів учнів, творчих завдань, порівнянь, ранжування, експертних оцінок, аналізу репертуарних програм,
математичної обробки визначався існуючий стан сформованості звукообразних уявлень учнів, виявлялася можливість урізноманітнення звуковидобування учнів у процесі опанування музичних творів різних жанрів.
The article deals with the problem of diagnosis piano tone pruduction of younger pupils
during piano studies. Based on comparative analysis of educational processes specialized arts institutions Ukraine and China concluded on insufficient attention to the teachers of sound as an important indicator of formation of instrumental performance culture. With the help of surveys, testing, teacher observations, research interviews, interviews, analysis, musical performances of students, creative tasks, comparisons, rankings, expert opinions, analysis repertory programs, mathematical treatment determined by the current state of formed ideas piano tone pruduction students revealed the possibility of a change of sound students in the process of mastering the music of different genres.
В статье рассматривается проблема постановки диагноза фортепианного
звукоизвлечения младших школьников во время занятий на фортепиано. На основе сравнительного анализа образовательных процессов специализированных художественных учреждений Украины и Китая пришли к выводу о недостаточном внимании учителей к звукоизвдечению как важном индикаторе формирования инструментальной культуры исполнителя. С помощью опросов, тестирования, наблюдений за учениками, интервью с педагогами, творческих заданий, сравнений, ранжирования, экспертных заключений, аналитических репертуарных программ, математической статистики, было выявлено
недостаточное внимание педагогов к характеру звукоизвлечения учеников. В связи с этим обращается внимание на важность включения в спектр художественной выразительности музыкальных произведений все компоненты звукоизвлечения, которые становятся импульсом для дальнейших самостоятельных поисков учеников в этом направлении с целью более тонкого и глубокого раскрытия содержания и замысла композитора.