У статті аналізуються можливості використання магістрами інформатики ІКТ в
наукових дослідженнях. Обґрунтовуються питання впровадження ІКТ для наукових досліджень у
навчальний процес курсу „Прикладна інформатика”, призначеного для підготовки магістрів
інформатики. Навчання курсу повинне забезпечити необхідну теоретичну та практичну підготовку
майбутніх фахівців у галузі методики використання персонального навчального середовища магістра
для науково-дослідної роботи. В статті наводиться короткий зміст навчання даного курсу і, на
прикладі окремої теми, описуються можливості використання ІКТ студентами для організації їхньої самостійної науково-дослідної роботи. Розглянуто можливі шляхи формування практичних навичок,
умінь та досвіду роботи з окремих питань використання ІКТ в наукових дослідженнях.
В статье анализируется необходимость использования студентами магистратуры
по информатике ИКТ в научных исследованиях. Обосновывается возможность внедрения в учебный
процесс курса "Прикладная информатика", предназначенного для подготовки магистрантов
информатики первого года обучения. Изучение курса должно обеспечить необходимую
теоретическую и практическую подготовку будущих специалистов в области методики
использования персональной учебной среды магистра для научно-исследовательской работы. В
статье приводится краткое содержание данного курса и на примере одной темы описаны
возможности использования ИКТ студентами при организации самостоятельной научно-
исследовательской работы. Указаны возможные пути формирования практических навыков, умений,
опыта работы по отдельным вопросам использования ИКТ в научных исследованиях.
The article analyzes the necessity of using ICT masters in scientific research. The possibility
of introduction into the educational process of the course "Applied Informatics", intended for the preparation
of masters of computer science of the first year of training, is justified. The course should provide the
necessary theoretical and practical training for future specialists in the field of methods for using the personal
study environment of the master for research. The article contains a brief summary of this course and, using
an example of one topic, describes the possibilities of using ICT by students in organizing independent
research work. The possible ways of acquiring practical skills, skills, experience on specific issues of using
ICT in scientific research are indicated.