У статті обґрунтовано принцип співвідношення емоційного та раціонально-
логічного в художньому сприйнятті. Встановлено, що для більшості вчених характерний підхід до процесу художнього сприйняття як до складного пізнавального акту, включаючи емоційний та раціонально-логічний компоненти. Співвідношення їх ролі в пізнавальному процесі обумовлюється характером установки, тобто тим, який підхід до пізнання художнього явища обере суб'єкт. Визначено, що емоційна і раціонально-логічна сторони процесу художнього сприйняття розрізняються за своєю природою і за ступенем передбачених завдань. Емоційна частина обумовлена специфікою емоційно-пізнавальних
актів, вона будується на сприйнятті відносин, а раціонально-логічна визначається
специфікою інтелектуальних шляхів пізнання. Обґрунтовано, що раціональна сторона художнього сприйняття менш значуща і пригнічується емоційної. Раціонально-розумові процеси спрійяють упорядкуванню емоцій у процесі художнього сприйняття.
The article rightly value the principle of emotional and rational and logical in the artistic
perception. It was found that most scientists Character approach to the process of artistic perception as a complex cognitive act that includes emotional and rational-logical components. Value their role in the cognitive process is conditioned by the nature of the installation, that is the approach to knowledge elect an artistic phenomenon. Determined that the emotional and rational and logical aspects of the process of artistic perception are different in nature and the degree envisaged objectives. The emotional part due to specific emotional and cognitive acts, it is based on the perception of the relationship, and rational-logical ways determined by the specific intellectual knowledge. Proved that the rational side of artistic perception less significant emotional and depressed. Rational-thought processes contribute to the ordering of emotions in the process of artistic perception.
В статье обоснован принцип соотношения эмоционального и рационально-
логического в художественном восприятии. Установлено, что для большинства ученых характерен подход к процессу художественного восприятия как к сложному познавательному акту, включая эмоциональный и рационально-логический компоненты. Соотношение их роли в познавательном процессе обусловливается характером установки, то есть тем, какой подход к познанию художественного явления выберет субъект. Определено, что эмоциональная и рационально-логическая стороны процесса художественного восприятия различаются по своей природе и по степени предусмотренных задач. Эмоциональная часть обусловлена спецификой эмоционально-
познавательным актом, она строится на восприятии отношений, а рационально-
логическая определяется спецификой интеллектуальных путей познания. Обосновано, что рациональная сторона художественного восприятия менее значимая и подавляется эмоциональной. Рационально-мыслительные процессы способствуют упорядочению эмоций в процессе художественного восприятия.