Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичний арсенал дослідження моральної вихованості у дошкільників : доробок зарубіжних психологів сучасності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лохвицька, Л. В.
dc.date.accessioned 2018-04-11T11:36:16Z
dc.date.available 2018-04-11T11:36:16Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Лохвицька, Л. В. Методичний арсенал дослідження моральної вихованості у дошкільників : доробок зарубіжних психологів сучасності / Л. В. Лохвицька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 114-121. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18664
dc.description.abstract У статті представлено огляд аналізу напрацювань представників зарубіжної психологічної науки в контексті вивчення у дітей дошкільного віку рівня моральної вихованості. Американськими дослідниками Єльського університету (США) Полом Блумом, Карен Уїнн, а також Дж. Кілі Хемлін із університету Британської Колумбії (Канада) запропоновано банк методик для проведення роботи з немовлятами: використання тривимірного дисплею та лялькових вистав, учасниками яких є такі персонажі як помічник і хіндер. Такими експериментами доведено, що вже в немовлячому віці (від 3-х міс.) малюки здатні розрізняти добрі і погані вчинки. Такі новаторські висновки докорінно відрізняються від поглядів щодо морального розвитку особистості, що закладені Піаже-Кольбергівською школою. Ці автори відстоюють думку про необхідність розвитку нового наукового напряму – моральної психології і проведення нейробіологічних і еволюційних психологічних досліджень для з’ясування природи моральності індивіда. Вивчення складників особистісного зростання в процесі морального виховання знаходилося і в полі зору американської дослідниці Пітсбургського університету Шарон А. Нельсон. Розроблена нею методика "Моральні наміри" спрямована на визначення рівня прояву моральної мотивації дошкільниками 4-річного віку і старшими. На думку автора та прихильників такого підходу, це дає можливість прогнозувати нормативність моральної поведінки дитини та визначити навмисно чи випадково здійснювалися відповідні дії. Наукові погляди Амріши Вайш та її колег із університету Вірджинії (США) базуються на тому, що для дошкільників 4-5 років доцільно створювати такі ігрові ситуації, в яких вони мають визначити позицію морального агента. Проведене ними дослідження фокусується на доведенні онтогенетичного виникнення моральних емоцій, що включає такі як співчуття і почуття провини. Така методика допомагає визначити розуміння дітьми змісту моральних ситуацій, оскільки вони є лакмусовим папірцем для з’ясування рівня їх моральної вихованості. Отже, такий методичний арсенал є доречним для апробації і застосування на царині розвитку української педагогічної психології сьогодення. ua
dc.description.abstract В статье представлен обзор анализа наработок представителей зарубежной психологической науки в контексте изучения у детей дошкольного возраста уровня нравственной воспитанности. Американскими исследователями Йельского университета (США) Полом Блумом, Карен Уинн, а также Дж. Кили Хэмлин с университета Британской Колумбии (Канада) предложено банк методик для проведения работы с младенцами: использование трехмерного дисплея и кукольных спектаклей, участниками которых являются такие персонажи как помощник и хиндер. Этими экспериментами доказано, что уже в младенческом возрасте (от 3-х мес.) дети способны различать хорошие и плохие поступки. Такие новаторские выводы в корне отличаются от взглядов, которые заложены Пиаже-Кольбергской школой относительно нравственного развития личности. Авторы отстаивают мнение о необходимости развития нового научного направления – моральной психологии и проведения нейробиологических и эволюционных психологических исследований для выяснения природы нравственности индивида. Изучение составляющих личностного роста в процессе нравственного воспитания находилось и в поле зрения американской исследовательницы Питтсбургского университета Шарон А. Нельсон. Методика "Нравственные намерения", разработанная ученой, направлена на определение уровня проявления моральной мотивации дошкольниками с 4-летнего возраста и старше. По мнению автора и сторонников такого подхода, это дает возможность прогнозировать нормативность нравственного поведения ребенка и определить намеренно или случайно осуществлялись им соответствующие действия. Научные взгляды Амриши Вайш и ее коллег из университета Вирджинии (США) базируются на том, что для дошкольников 4-5 лет целесообразно создавать такие игровые ситуации, в которых они должны определить позицию морального агента. Проведенное ими исследование фокусируется на доказательстве онтогенетического возникновения моральных эмоций, включая такие как сострадание и чувство вины. Данная методика помогает определить понимание детьми содержания нравственных ситуаций, поскольку они являются лакмусовой бумажкой для определения уровня их нравственной воспитанности. Следовательно, такой методический арсенал уместен для апробации и применения для развития украинской педагогической психологии современности. ua
dc.description.abstract An overview of the analysis of developments overseas representatives psychology in the context of the study in preschool children of moral upbringing. American researchers at Yale University (USA) Paul Bloom, Karen Wynn, J. Kiley Hamlin from the University of British Columbia (Canada) proposed bank techniques for working with babies, the use of three-dimensional display and puppet shows to which has such characters as helped and hinderer. These experiments proved that in age (from 3 months.) Babies are able to distinguish between good and bad deeds. These groundbreaking findings fundamentally different from the views on the moral development of the individual, laid Piaget-Kohlberg school. These authors advocate the idea of the need to develop new scientific direction – of moral psychology and evolutionary neurobiological and psychological studies to determine the nature of the individual morality. The study of the components of personal growth in the process of moral education and were in sight of the American researcher from Pittsburgh University Sharon A. Nelson. Developed her technique of "Moral intent" aimed at determining the level of manifestation of moral motivation preschoolers of 4 years age and older. According to the author and supporters of this approach makes it possible to predict normative moral behavior of the child and identify intentionally or accidentally committed action. Scientific views Amrisha Vaish and her colleagues from the University of Virginia (USA) based on the fact that for preschoolers 4-5 years appropriate to create such situations in which they have to determine the position of a moral agent. Conducted their study focuses on bringing ontogenetic emergence of moral emotions, including such as compassion and guilt. This technique helps identify children understanding the content of moral situations, as they are the litmus test to determine their level of moral upbringing. Consequently, analyzed methodological arsenal is appropriate for testing and use in the field of educational psychology Ukrainian today. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject особистість ua
dc.subject моральний розвиток ua
dc.subject моральне виховання ua
dc.subject діти дошкільного віку ua
dc.subject методики дослідження моральної вихованості ua
dc.subject американські психологи сучасності ua
dc.subject моральні емоції ua
dc.subject моральні судження ua
dc.subject моральна поведінка ua
dc.subject моральні ситуації ua
dc.subject личность ua
dc.subject нравственное развитие ua
dc.subject нравственное воспитание ua
dc.subject дети дошкольного возраста ua
dc.subject методики исследования нравственной воспитанности ua
dc.subject американские психологи современности ua
dc.subject моральные эмоции ua
dc.subject моральные суждения ua
dc.subject моральное поведение ua
dc.subject моральные ситуации ua
dc.subject personality ua
dc.subject moral development ua
dc.subject moral education ua
dc.subject preschool children ua
dc.subject research methodology of moral upbringing ua
dc.subject contemporary American psychologists ua
dc.subject moral emotions ua
dc.subject moral judgment ua
dc.subject moral situation ua
dc.subject moral behavior ua
dc.subject.classification 37.015.31:17.022.1-053.4 ua
dc.title Методичний арсенал дослідження моральної вихованості у дошкільників : доробок зарубіжних психологів сучасності ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу