У сучасному суспільстві освіта як транслятор культури виступає пріоритетною цінністю. Об’єктивною вимогою часу є модернізація освіти, що обумовлено необхідністю її відповідності потребам суспільного розвитку, зважаючи на прискорення темпів життя, наростання потоків інформації та вдосконалення технологій. Таким чином, у статті проаналізовано різні концепції інформатизації освіти та виділено основні її напрямки. Акцентується увага на чинники
поліпшення організаційних і психолого-педагогічних умов навчальної діяльності. Визначено тенденції розвитку освіти в інформаційному суспільстві.
In today's society, education as a culture translator is of paramount importance. An objective requirement of time is the modernization of education, which is conditioned by the need for its compliance with the needs of social development, given the acceleration of the pace of life, the growth of information flows and the improvement of technologies. Thus, the article analyzes different concepts of informatization of education and highlights its main directions. The emphasis is on factors
improvement of organizational and psychological and pedagogical conditions of educational activity. The tendencies of education development in the information society are determined.