The article investigates the problem of organization and diagnostics the individual work of future psychologists in the process of study science subjects in higher educational institutions. The author analyzes balance between students’ individual work and classroom hours in training science disciplines for future psychologists in M. P. Dragomanov NPU. Taking into account set by the curriculum amount of hours and the necessity of constant control over the students’ individual work it was substantiated in the article the reasonability of innovative educational technologies use (individual research projects, multimedia presentations, portfolios, computer testing), the use of which, the author states, would help effectively manage and control the individual work of future psychologists in the process of study science subjects.
В статті розглядаються проблеми організації та діагностики самостійної роботи майбутніх психологів у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки у вищих навчальних закладах. Автором аналізується співвідношення обсягів самостійної роботи студента та аудиторних занять з дисциплін циклу природничо-наукової підготовки майбутніх психологів та обгрунтовується доцільність використання інноваційних педагогічних технологій (індивідуальних наукових проектів, мультимедійних презентацій, портфоліо, комп’ютерного тестування), застосування яких, на думку автора, дасть змогу ефективно організувати та діагностувати стан виконання самостійної роботи майбутніми психологами у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки.