Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Organization and diagnostics of future psychologists individual work in the process of study science subjects disciplines at higher educational institutions

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Білик, Валентина Григорівна
dc.date.accessioned 2018-01-29T13:17:19Z
dc.date.available 2018-01-29T13:17:19Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Bilyk, V. Organization and diagnostics of future psychologists individual work in the process of study science subjects disciplines at higher educational institutions / V. Bilyk // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт, здоров'я людини. - Кам'янець-Подільський, 2017. - Вип. 10. - С. 11-19. ua
dc.identifier.issn 2309-8082
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17690
dc.description.abstract The article investigates the problem of organization and diagnostics the individual work of future psychologists in the process of study science subjects in higher educational institutions. The author analyzes balance between students’ individual work and classroom hours in training science disciplines for future psychologists in M. P. Dragomanov NPU. Taking into account set by the curriculum amount of hours and the necessity of constant control over the students’ individual work it was substantiated in the article the reasonability of innovative educational technologies use (individual research projects, multimedia presentations, portfolios, computer testing), the use of which, the author states, would help effectively manage and control the individual work of future psychologists in the process of study science subjects. ua
dc.description.abstract В статті розглядаються проблеми організації та діагностики самостійної роботи майбутніх психологів у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки у вищих навчальних закладах. Автором аналізується співвідношення обсягів самостійної роботи студента та аудиторних занять з дисциплін циклу природничо-наукової підготовки майбутніх психологів та обгрунтовується доцільність використання інноваційних педагогічних технологій (індивідуальних наукових проектів, мультимедійних презентацій, портфоліо, комп’ютерного тестування), застосування яких, на думку автора, дасть змогу ефективно організувати та діагностувати стан виконання самостійної роботи майбутніми психологами у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ua
dc.subject природничо-наукова підготовка ua
dc.subject самостійна робота ua
dc.subject майбутні психологи ua
dc.subject вищий навчальний заклад ua
dc.subject individual work ua
dc.subject future psychologists ua
dc.subject science training ua
dc.subject higher educational institutions ua
dc.subject.classification 378.091.12:159.9-051]:37.091.322 ua
dc.title Organization and diagnostics of future psychologists individual work in the process of study science subjects disciplines at higher educational institutions ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics