DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17690
Title: Organization and diagnostics of future psychologists individual work in the process of study science subjects disciplines at higher educational institutions
Authors: Білик, Валентина Григорівна
Keywords: природничо-наукова підготовка
самостійна робота
майбутні психологи
вищий навчальний заклад
individual work
future psychologists
science training
higher educational institutions
Issue Date: 2017
Publisher: Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Citation: Bilyk, V. Organization and diagnostics of future psychologists individual work in the process of study science subjects disciplines at higher educational institutions / V. Bilyk // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт, здоров'я людини. - Кам'янець-Подільський, 2017. - Вип. 10. - С. 11-19.
Abstract: The article investigates the problem of organization and diagnostics the individual work of future psychologists in the process of study science subjects in higher educational institutions. The author analyzes balance between students’ individual work and classroom hours in training science disciplines for future psychologists in M. P. Dragomanov NPU. Taking into account set by the curriculum amount of hours and the necessity of constant control over the students’ individual work it was substantiated in the article the reasonability of innovative educational technologies use (individual research projects, multimedia presentations, portfolios, computer testing), the use of which, the author states, would help effectively manage and control the individual work of future psychologists in the process of study science subjects.
В статті розглядаються проблеми організації та діагностики самостійної роботи майбутніх психологів у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки у вищих навчальних закладах. Автором аналізується співвідношення обсягів самостійної роботи студента та аудиторних занять з дисциплін циклу природничо-наукової підготовки майбутніх психологів та обгрунтовується доцільність використання інноваційних педагогічних технологій (індивідуальних наукових проектів, мультимедійних презентацій, портфоліо, комп’ютерного тестування), застосування яких, на думку автора, дасть змогу ефективно організувати та діагностувати стан виконання самостійної роботи майбутніми психологами у процесі вивчення дисциплін циклу природничо-наукової підготовки.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17690
ISSN: 2309-8082
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.