У статті актуалізована проблема організації соціальної практики дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем на заняттях з трудотерапії. Авторами здійснено теоретичний аналіз понять "соціальна практика" та "трудотерапія". Розкрито зміст програми трудотерапії для дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем. Визначено основні концептуальні положення даної програми, а саме: головну ідею організації занять з трудотерапії, мету та завдання трудотерапії дітей з дитячим церебральним паралічем. Програма трудотерапії для дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем містить чотири змістових блоки: господарсько-побутова праця, самообслуговування,
труд у природі та ручна праця. Кожен змістовий блок програми описано відповідно до наступної структури: мета, завдання, зміст трудової діяльності дитини, зміст соціально-
педагогічного супроводу фахівця, етапи розвитку трудових умінь та обладнання. При побудові структури змістових блоків занять авторами були враховані наступні принципи: принцип самостійності, принцип послідовності, принцип усвідомленості, принцип практичної демонстрації та принцип поваги до особистості дитини. Представлено короткий опис спеціального тематично зонованого та насиченого розвивальним обладнанням кабінету для організації занять з трудотерапії.
В статье актуализирована проблема организации социальной практики детей дошкольного возраста с детским церебральным параличом на занятиях по трудотерапии.
Авторами осуществлен теоретический анализ понятий "социальная практика" и "трудотерапия". Раскрыто содержание программы трудотерапии для детей дошкольного возраста с детским церебральным параличом. Определены основные концептуальные положения данной программы, а именно: главная идея организации занятий по трудотерапии, цель и задачи трудотерапии детей с детским церебральным параличом. Программа трудотерапии для детей дошкольного возраста с детским церебральным параличом содержит четыре содержательных блока: хозяйственно-бытовой труд, самообслуживание, труд в природе и ручной труд. Каждый содержательный блок программы описан согласно следующей структуре: цель, задачи, содержание трудовой деятельности ребенка, содержание социально-педагогического сопровождения специалиста, этапы развития трудовых умений и оборудование. При построении структуры содержательных блоков занятий авторами были учтены
следующие принципы: принцип самостоятельности, принцип последовательности, принцип осознанности, принцип практической демонстрации и принцип уважения к личности ребенка. Представлено краткое описание специального тематически зонированого и насыщенного развивающим оборудованием кабинета для организации занятий по трудотерапии.
In the article it is updated the problem of social practice organization of preschool-age children infantile cerebral paralysis. The authors conducted a theoretical analysis of the concepts of "social practice" and "work therapy". The content of work therapy program for preschool-age children with cerebral paralysis is revealed. The main conceptual points of the program, namely the main idea of organization of work therapy classes, work therapy goals and objectives for children with cerebral paralysis are defined. The work therapy program for preschool-age children with cerebral paralysis includes four semantic components: household work, self-service, work in nature and manual work.
Each meaningful unit of the program is described according to the following structure: goal, objectives and content of work activity of a child, the meaning of socio-pedagogical support of a specialist, stages of labor skills and equipment development. While building a semantic structure of units of authors’
classes were taken into account the following principles: the principle of independence, the principle of sequence, the principle of conscious, the principle of practical demonstration and the principle of respect for the child individual. A brief description of the special thematic zoned and full of developing equipment cabinet to organize classes of work therapy is given.