У статті викладений аналіз багаторічних досліджень методики стимульованого розвитку координаційних
якостей студенток педагогічних ВНЗ (зокрема, рухливості). Мета: дослідити вплив стимульованого розвитку
рухливості впродовж трьох років на показники координаційних якостей студенток педагогічних ВНЗ. Матеріал: у
дослідженнях прийняли участь 264 студентки. Оцінювалися реагувальні здібності, рівень статичної та динамічної
рівноваги, здібності до орієнтації у просторі, бистрота оперативного мислення, об’єм механічного запам’ятовування,
розподіл уваги, рівень точності, швидкість та переключення уваги, точність виконання завдання. Результати:
матеріали досліджень показали, що рухливість – досить складна координаційна якість, яка має різні прояви і різновиди,
вдосконалення яких вимагає використання різноманітних вправ. Творчі рухові завдання вимагають різних умов для їх
здійснення, і для оцінювання потрібні відповідні критерії. Висновки: отримані дані досліджень свідчать про те, що
розвивати рухливість необхідно відповідно до її різновидів і проявів, що, у свою чергу, вимагає відповідного підходу до змісту
методики її вдосконалення.
Цель: исследовать влияние
стимулируемого развития подвижности на протяжении трех лет на показатели координационных качеств студенток
педагогических ВУЗов. Материал: в исследованиях приняли участие 264 студентки. Оценивались реагирующие
способности, уровень статического и динамического равновесия, способности к ориентации в пространстве,
быстрота оперативного мышления, объём механического запоминания, распределение внимания, уровень точности,
быстрота и переключение внимания, точность выполнения задания. Результаты: материалы исследований показали,
что подвижность достаточно сложное координационное качество, которое имеет разные проявления и
разновидности, совершенствование которых требует использования разнообразных упражнений. Творческие
двигательные задания требуют разных условий для их осуществления, и для оценивания нужны соответствующие
критерии. Выводы: получены данные исследований свидетельствуют о том, что развивать подвижность необходимо в
соответствии с ее разновидностями и проявлениями, что, в свою очередь, требует соответствующего подхода к
содержанию методики ее совершенствования.
Purpose: in the article the expounded analysis of long term
researches of methods of the stimulated development of coordinating internalss of students of pedagogical institutes of higher (in particular, to agility). Material: in the research 264 girl students participated. Estimation of reactive capabilities, level of static and
dynamic equilibrium, were estimated, сapabilities for an orientation in space, quickness of the operative thinking, volume of the mechanical memorizing, distribution of attention, level of exactness, quickness and switching of attention, exactness of the job
processing. Results: materials of researches showed that agility is difficult enough coordinating quality, which has different displays
and varieties perfection of which requires the use of various exercises. Creative motive tasks require different terms for their
realization, and for an evaluation corresponding criteria are needed. Conclusions: data of researches are got testify that developing
agility is necessary in accordance with her varieties and displays, that, in turn, requires the corresponding going near maintenance of
methods of her perfection.