Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гірний, Олег
dc.date.accessioned 2017-05-03T08:10:43Z
dc.date.available 2017-05-03T08:10:43Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Гірний О. Ефективність безплатної освіти, або ще раз про стипендії / Олег Гірний // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2016. – № 2 (19). – C. 118-132 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13778
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі виплат державних стипендій студентам ВНЗ, яка розглядається в контексті принципу «рівного доступу до освіти» та поняття «безплатна освіта». Зараз у ВНЗ України є студенти двох різних категорій: т.зв. «бюджетники», які вчаться безплатно та ще й отримують державні стипендії, і т.зв. «платники», які платять за навчання і ніяких стипендій від держави не отримують. Така ситуація призводить до втрати стипендією своєї стимулюючої ролі та, внаслідок цього – до падіння ефективності вищої освіти. У зв’язку з цим, обговорюються методологічні аспекти підвищення ефективності державних стипендіальних коштів, виділених на вищу освіту. Зокрема, поняття «стипендія» аналізується з погляду суспільної вартості освіти як інституційної системи. На жаль, у нас це поняття далі розуміють по- радянськи, як готівкову грошову платню студентам, які використовують її для задоволення своїх особистих потреб під час навчання. У той же час, в усьому світі його розуміють як безготівкову грошову допомогу для оплати вартості навчання. ua
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме выплат государственных стипендий студентам ВУЗов, которая рассматривается в контексте принципа «равного доступа к образованию» и понятия «бесплатное образование». Сейчас в ВУЗах Украины есть студенты двух разных категорий: т.н. «бюджетники», которые учатся бесплатно и ещё получают государственные стипендии, и т.н. «плательщики», которые платят за обучение и никаких стипендий не получают. Такая ситуация приводит к потере стипендией своей стимулирующей роли и, вследствие этого – к падению эффективности высшего образования. В связи с этим обсуждаются методологические аспекты повышения эффективности государственных стипендиальных средств, выделяемых на высшее образование. В частности, понятие «стипендия» анализируется с точки зрения общественной стоимости образования как институциональной системы. К сожалению, у нас это понятие далее понимается по- советски, как наличное жалованье студентам, использующих его для удовлетворения своих личных потребностей во время обучения. В то же время во всём мире оно понимается как безналичная денежная помощь для оплаты стоимости обучения. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of payments state university scholarships to students in question in the context of the principle of “equal access to education” and the concept of “free education.” Now in Ukrainian universities there are students of two different categories: the so-called “budget students” who study for free and receive scholarship from the state, and the so-called “payers” who pay tuition fee and do not receive stipends from the state. This situation leads to decline of the scholarship’s role as a stimulator, and, as a result – to general decline of the efficiency of higher education. In this regard, methodological aspects of improving the efficiency of public scholarship funds allocated to higher education are discussed. In particular, the term “scholarship” is analyzed in the context of the value of public education as the institutional system. Unfortunately, we continue to understand this concept in the Soviet interpretation as cash payments for students who use it to meet their personal needs during training. At the same time, the world understood as non- cash aid to pay tuition fee. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Інститут вищої освіти НАПН України ua
dc.subject безплатна освіта ua
dc.subject платна освіта ua
dc.subject рівний доступ до освіти ua
dc.subject інвестиційна стипендія ua
dc.subject особиста стипендія ua
dc.subject ефективність вищої освіти ua
dc.subject бесплатное образование ua
dc.subject платное образование ua
dc.subject равный доступ к образованию ua
dc.subject инвестиционная стипендия ua
dc.subject личная стипендия ua
dc.subject эффективность высшего образования ua
dc.subject free education ua
dc.subject paid education ua
dc.subject equal access to education ua
dc.subject investment scholarship ua
dc.subject personal scholarship ua
dc.subject efficiency of higher education ua
dc.subject.classification 37.014.5:37.013.74 ua
dc.title Ефективність безплатної освіти, або ще раз про стипендії ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу