В статті розглядаються найбільш значимі
фактори, що формують виклики для освітньої
політики, та напрями її реформування у транснаціональному освітньому просторі. В контексті
становлення глобального суспільства з метою
генерування колективного розуму, досягнення миру, соціальної справедливості
і стійкого економічного розвитку освітня політика розвинених країн демонструє досвід розвитку та імплементації трансверсальних (трансферабельних, транскультурних) компетенцій як ключових для 21 століття. Як одна із
цілей розвитку ключових компетенцій розглядається сприяння безперервному
навчанню; підкреслюється необхідність ситуативного, контекстуалізованого, проективного навчання та конструктивістських підходів. Особлива увага
приділяється аналізу ключових компетенцій в транс-європейському освітньому просторі, трансферабельних компетенцій як освітньої стратегії США та
трансверсальних компетенцій як стратегій, запропонованих ЮНЕСКО.
В статье рассматриваются наиболее значимые факторы, формирующие вызовы для образовательной политики и направления ее реформирования в транснациональном образовательном пространстве. В контексте становления глобального общества с целью генерирования коллективного разума, достижения мира, социальной справедливости и устойчивого экономического развития образовательная политика развитых
стран демонстрирует опыт развития и имплементации трансверсальных
(трансферабельных, транскультурных) компетенций как ключевых для 21
века. Как одна из основных целей развития ключевых компетенций рассматривается содействие непрерывному обучению; подчеркивается необходимость ситуативного, контекстуализованного, проективного обучения и конструктивистских подходов. Особое внимание уделяется анализу
ключевых компетенций в транс-европейском образовательном пространстве, трансферабельных компетенций как образовательной стратегии США
и трансверсальных компетенций как стратегий, предложенных ЮНЕСКО.
The article deals with the most important factors which shape challenges for
educational policy and directions of its reformation in transnational educational
space. In context of global society formation educational policies of developed
countries demonstrates experiences of development and implementation of
transversal (transferable, transcultural) competencies as key competencies of
the 21st century in order to generate collective nous, peace, social justice and
sustainable economic development. As one of the main goals of key competencies
development considered promotion lifelong learning; It emphasizes the need
for situational, contextualize, projective teaching and constructivist approaches.
Particular attention is paid to analysis of key competencies in the trans-European
educational space, of transferable competencies as US educational strategy and
transversal competencies as the strategies proposed by UNESCO.