Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Брижнік, Віталій
dc.date.accessioned 2017-04-20T08:10:37Z
dc.date.available 2017-04-20T08:10:37Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Брижнік В. Вступ до філософії освіти Теодора Адорно / В. Брижнік // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – № 2 (17). – C. 119-131 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13525
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду основних елементів філософії освіти Теодора Адорно. Було зауважено критичне ставлення цього соціального мислителя до «напівосвіти» як до культурного продукту індустріально-масової цивілізації. Цей соціальний устрій ідеологічно вплинув на колективну свідомість європейців й тотально підпорядкував їх своїй владі. Наслідком цього впливу було поширення напівосвіченості серед європейців, які були відчужені від інтересу щодо самостійного здобуття знання. Це неґативно вплинуло на динаміку соціокультурних змін у європейських суспільствах. У своїй філософії освіти Адорно експлікував суть тих чинників людської природи, що здатні сформувати критичне мислення, суб’єкт якого міг би зумовити нове соціокультурне становлення. Адорно вважав, що соціокультурні перетворення мають реалізуватись дійсною демократизацією європейських суспільств. ua
dc.description.abstract Статья посвящена рассмотрению основных элементов философии образования Теодора Адорно. Отмечается критическое отношение этого социального мыслителя к «полуобразованию» как к культурному продукту индустриально-массовой цивилизации. Этот социальный строй идеологически повлиял на коллективное сознание европейцев и тотально подчинил их своей власти. Следствием этого влияния стало распространение полуобразованости среди европейцев, которые были отчуждены от интереса к самостоятельному получению знаний. Это негативно повлияло на динамику социокультурных изменений в европейских обществах. В своей философии образования Адорно эксплицировал суть тех факторов человеческой природы, которые способны сформировать критическое мышление, субъект которого мог бы обусловить новое социокультурное становление. Адорно считал, что социокультурные преобразования должны реализоваться действительной демократизацией европейских обществ. ua
dc.description.abstract The article is devoted to consideration of the basic elements of Theodor Adorno’s Philosophy of Education. The author analyzes the philosopher’s critical attitude to “semi-education” as a cultural product of mass industrial civilization. This civilization ideologically influenced on individual and collective consciousness of the Europeans and totally subjected them to its power. The result of this influence was spread semi-education among the Europeans which have been alienated from interest in gaining knowledge. It has negatively influenced on the dynamics of sociocultural changes in European societies. Adorno in his philosophy of education pays attention to spiritual meaning of natural human interest to something unknown. He defines this irrational factor as primary anthropological condition of the intellectual formation of a new individual as a moral personality oriented on a new sociocultural becoming. Adorno considers that the sociocultural transformations are possible only on the base of the real democratization of European societies. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Інститут вищої освіти НАПН України ua
dc.subject освіта ua
dc.subject культура ua
dc.subject цивілізація ua
dc.subject суспільство ua
dc.subject інтерес ua
dc.subject дух ua
dc.subject критичне мислення ua
dc.subject самоосвіта ua
dc.subject демократизація ua
dc.subject образование ua
dc.subject культура ua
dc.subject цивилизация ua
dc.subject общество ua
dc.subject интерес ua
dc.subject дух ua
dc.subject критическое мышление ua
dc.subject самообразование ua
dc.subject демократизация ua
dc.subject education ua
dc.subject culture ua
dc.subject civilization ua
dc.subject society ua
dc.subject interest ua
dc.subject spirit ua
dc.subject critical thinking ua
dc.subject self-education ua
dc.subject democratization ua
dc.subject.classification 130. 2 + 130.3 ua
dc.title Вступ до філософії освіти Теодора Адорно ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу