У статті представлено результати теоретичного аналізу проблеми розвитку
особистості, зокрема комунікативно-міжособистісний аспект пізнання, норми розвитку та
взаємодії. Головною метою її осмислення є пошук культурно-інформаційних джерел розвитку
індивідуальності. За основний критерій психічного розвитку особистості взято ідею
самореалізації особистості. Здійснено теоретичний аналіз проблеми та виявлено подальші
напрями дослідницької роботи автора: обґрунтувати концептуальні засади розвитку
особистості як процесу самореалізації комунікативно-міжособистісних архетипів, що сприяють
формуванню культурно-інформаційної самосвідомості; розробити практичну програму пізнання,
психокорекції невротичних станів на основі самореалізації комунікативно-міжособистісних
психотипів.
В статье представлены результаты теоретического анализа проблемы развития
личности, в частности коммуникативно-межличностный аспект познания, нормы развития и
взаимодействия. Главной целью ее осмысления является поиск культурно-информационных
источников развития индивидуальности. За основной критерий психического развития
личности взято идею самореализации личности. Осуществлен теоретический анализ
проблемы и выявлены дальнейшие направления исследовательской работы автора: обосновать
концептуальные закономерности развития личности как процесса самореализации
коммуникативно-межличностных архетипов, способствующих формированию культурно-
информационного самосознания; разработать практическую программу познания,
психокоррекции невротических состояний на основе самореализации коммуникативно-
межличностных психотипов.
The article presents the results of theoretical analysis of the problem of personality development,
in particular communicative and interpersonal dimension of knowledge, standards development and
interaction. The main purpose of the reflection is the search for cultural information sources for the
development of individuality. The main criterion of the mental development of the person taken the idea of
self-realization. The theoretical analysis of the problem and identified future directions of research work of
the author to substantiate the conceptual foundations of personality development as a process of self-
realization of communicative and interpersonal archetypes, contributing to the formation of cultural
identity; to develop a practical programme of cognition, psychotherapy of neurotic States on the basis of
self-realization of communicative and interpersonal psycho.