В статті доводиться, що емпатія як інтегральна якість особистості є чинником розвитку
асертивності та асертивної поведінки в юнацькому віці. Виявлено позитивну динаміку
інтегральної емпатії, окремих її форм (антиемпатії, співчуття, реального сприяння не на шкоду
собі, альтруїстичної поведінки) та асертивності. Впродовж юнацького віку молоді люди стають
більш самостійними, впевненими в собі, цілеспрямованими, відповідальними за власні рішення,
співчутливими та емпатійними. Останнє допомагає їм адекватно відображати внутрішній світ
Іншого, проявляти до нього толерантність, знаходити спільні інтереси та позиції.
В статье доказывается, что эмпатия как интегральное качество личности является
фактором развития ассертивности и асертивного поведения в юношеском возрасте. Выявлено
положительную динамику интегральной эмпатии, отдельных ее форм (антиемпатии,
сочувствия, реального содействия не в ущерб себе, альтруистического поведения) и
ассертивности. В течение юношеского возраста молодые люди становятся более
самостоятельными, уверенными в себе, целеустремленными, ответственными за собственные
решения, сочувствующими и эмпатийнимы. Последнее помогает им адекватно отражать внутренний мир Другого, проявлять к нему толерантность, находить общие интересы и
позиции.
The article proved that empathy is a quality integrated personality is a factor of assertiveness
development and assertiveness behavior in adolescence. Found the positive dynamics of the
integrated empathy, some of its forms (anti empathy, compassion, real assistance without detriment to
themselves, altruistic behavior) and assertiveness. During adolescence, young people are becoming
to be more independent, confident, purposeful, responsible for their own decisions, compassionate
and empathy. The latter helps them to adequately reflect the inner world of the Neighbor, to show
tolerance to him, to find common interests and positions.