В статті проведений аналіз теорії і практики сучасної ґендерно орієнтованої освіти,
який засвідчив неоднозначність трактувань як
самої системи ґендерно орієнтованої освіти,
так і основних її концептів, що унеможливлює
використання абстрактного поняття «ґендерно орієнтована освіта» при
розробці національної політики, імплементаційних стратегій та праксеологічного втілення. Дана неоднозначність, з одного боку, ускладнює
методологічний пошук, а з іншого пропонує альтернативні можливості,
що дозволяють адаптувати національну ґендерну політику в галузі освіти
під запити, потреби і очікування конкретного суспільства. Досліджено
та проаналізовано наступні основні напрями концептуалізації ґендерно
орієнтованої освіти (за критерієм приналежності до тієї чи іншої концепції ґендеру): диференціальний, соціал-конструктивістський та радикально-плюралістичний, які доповнюючи, суперечачи та взаємодіючи один
з одним, створюють умови подальшого розвитку даної освітньої системи
та суспільного поступу.
В статье проведен анализ теории и практики современного гендерно ориентированного образования, который показал неоднозначность трактовок как самой системы гендерно ориентированного образования, так и основных ее концептов, что делает невозможным использование абстрактного понятия «гендерно ориентированное образование»
при разработке национальной политики, имплементационных стратегий и праксеологического воплощения. Данная неоднозначность, с одной стороны, усложняет методологический поиск, а с другой предлагает альтернативные возможности, позволяющие
адаптировать национальную гендерную политику в области образования под запросы,
потребности и ожидания конкретного общества. Исследованы и проанализированы следующие основные направления концептуализации гендерно ориентированного образования (по критерию принадлежности к той или иной концепции гендера): дифференциальный, социал-конструктивистский и радикально-плюралистический, которые дополняя,
противореча и взаимодействуя друг с другом, создают условия для дальнейшего развития
данной образовательной системы и общественного развития.
The theory and practice of contemporary gender-oriented education are analyzed in the
article. The analysis showed the ambiguity of interpretations of the gender-based educational
system and its basic concepts. It makes impossible to use the abstract concept of “genderoriented
education” for the development of national policies, implementation strategies and praxeological implementation. This ambiguity, on the one hand, complicates the search for
methodological approaches, and, on the other hand, offers alternative possibilities for adaptation
of the national gender policy in education according to the requests, needs and expectations
of the particular society.The following main directions of conceptualization (by the criterion
of belonging to a particular concept of gender): differential, social constructivist and radically
pluralistic are researched and analyzed. They complement, contradict and interact with each
other and on this basis create conditions for further development of the educational system and
social development.