У даній статті розглядається методологія мультикультурної освіти в університетах
США та її філософсько-теоретичне підґрунтя. Використано досвід авторки під час навчання за магістерською програмою «Жіночі та гендерні дослідження. Мультикультурна освіта» у Східному
мічиганському університеті в рамках участі у програмі академічних обмінів
ім. Фулбрайта. Проаналізовано три основні напрямки мультикультурної практики в американських навчальних аудиторіях: подолання відносин домінування і підкорення, деконструкція і дестереотипізація соціальних ґранднаративів
та поєднання теорії і праксису, та окреслено можливі імплікації цього досвіду
в освітній системі України.
В данной статье рассматривается методология мультикультурного образования в университетах США и ее философско-теоретическая основа. Использован опыт автора во время ее обучения по магистерской программе «Женские
и гендерные исследования. Мультикультурное образование» в Восточном
мичиганском университете в рамках участия в программе академических
обменов им. Фулбрайта. Проанализированы три основных направления
мультикультурной практики в американских учебных аудиториях: преодоление отношений доминирования и подчинения, деконструкция и дестереотипизация социальных гранднарративов и сочетание теории и практики, и очерчены
возможные импликации этого опыта в образовательной системе Украины.
This article discusses the methodology of multicultural education in the United
States and its philosophical and theoretical foundation. The author uses her experience
of the studying in the Master’s program «Women’s and Gender Studies. Multicultural
Education» at the Eastern Michigan University in the framework of participation
in the Fulbright program of academic exchanges. The analysis of three
main directions in multicultural practices in the U.S. classrooms is conducted, which
are: overcoming the relations of domination and subordination, deconstruction and
destereotyping of social grandnarratives and linking the theory with praxis. The following
is the outline of the possible implications of this experience in the educational
system of Ukraine.