Аналізуються інтегративні процеси в Європі, їх протиріччя і можливості
вирішення засобами освіти і виховання. Входження України в європейський освітній простір вимагає врахування як особливостей національної системи вищої
освіти, так і європейських освітніх стандартів, що формуються під впливом
інформаційного суспільства. Розуміння цієї необхідності привело автора рецензованої книги до висвітлення стратегічних напрямків, реальних шляхів та заходів
модернізаційних зрушень у національній системі вищої освіти на тлі Болонського
процесу. Підкреслюється, що головним суб’єктом цього процесу є вчитель.
Анализируются интегративные процессы в Европе, их противоречия и возможности
решения средствами образования и воспитания. Вхождение Украины в европейское образовательное пространство требует учета как особенностей национальной системы высшего
образования, так и европейских образовательных стандартов, формирующихся под влиянием
информационного общества. Понимание этой необходимости привело автора рецензируемой
книги к освещению стратегических направлений, реальных путей и мероприятий модернизационных сдвигов в национальной системе высшего образования на фоне Болонского
процесса. Подчеркивается, что главным субъектом этого процесса является учитель.
The integrative processes in Europe, their contradictions and their possible solutions through
education and training are analyzed. Ukraine’s entry into the European educational space requires
that the European educational standards formed under the influence of the information society, has
been taken into account by the national system of higher education. The author of reviewed book
basing on this position analyzes the strategies, results of the modernization shifts in the national
system of higher education on the context of the Bologna process. It is emphasized that the teacher
is the main figure of this process.