У даній статті розглядається методологія мультикультурної освіти в
університетах США та її філософсько-теоретичне підґрунтя. Використано
досвід авторки під час навчання за магістерською програмою «Жіночі та ґендерні
дослідження. Мультикультурна освіта»у Східному Мічиганському університеті
в рамках участі у програмі академічних обмінів ім. Фулбрайта. Проаналізовано
три основні напрямки мультикультурної практики в американських навчальних аудиторіях: подолання відносин домінування і підкорення, деконструкція і
дестереотипізація соціальних гранднаративів та поєднання теорії і праксису,
та окреслено можливі імплікації цього досвіду в освітній системі України.
В данной статье рассматривается методология мультикультурного образования в университетах США и ее философско-теоретическая основа. Использован опыт автора во время
ее обучения по магистерской программе «Женские и гендерные исследования. Мультикультурное образование» в Восточном Мичиганском университете в рамках участия в программе
академических обменов им. Фулбрайта. Проанализированы три основных направления
мультикультурной практики в американских учебных аудиториях: преодоление отношений
доминирования и подчинения, деконструкция и дестереотипизация социальных гранднарративов и сочетание теории и практики, и очерчены возможное применение этого опыта в
образовательной системе Украины.
This article discusses the methodology of multicultural education in the United States and its
philosophical and theoretical foundation. The author uses her experience of studying in the Master’s
program «Women’s and Gender Studies. Multicultural Education» at the Eastern Michigan University
in the framework of participation in the Fulbright program of academic exchanges. The analysis
of three main directions in multicultural practices in the U.S. classrooms is conducted, which are:
overcoming the relations of domination and subordination, deconstruction and destereotyping of
social grand narratives, and linking the theory with praxis. The following is the outline of the possible
implications of this experience in the educational system of Ukraine.