Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Провідні психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Новик, Л. М.
dc.contributor.author Маляр, О. І.
dc.date.accessioned 2017-02-01T09:29:33Z
dc.date.available 2017-02-01T09:29:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Новик Л. М. Провідні психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці / Л. М. Новик, О. І. Маляр // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 170-177 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12631
dc.description.abstract Наша стаття присвячена емпіричному визначенню та аналізу характеристик та особливостей основних психологічних чинників впливу на розвиток суб’єктності особистості юнацького віку. Наголошується, що інтенсивно розвиток самосвідомості в процесі становлення «Я-концепції» особистості відбувається в юнацький період її розвитку. Тому основні психологічні чинники розвитку суб’єктності особистості юнацького віку можна співвіднести з базовими структурними компонентами її самосвідомості. В статті проаналізовано вплив складових когнітивного чинника (рефлексивність, образ «Я» та цілепокладання) на розвиток суб’єктності юнаків. Наголошується, що розвитку суб’єктності юнацтва сприяє уявлення про себе як про активну, діяльну особистість. Підкреслюється що, наявність у свідомості юнаків та дівчат уявлень про нерозвиненість власних вольових якостей сприятиме їх прагненню до розвитку волі через залучення до активної діяльності щодо змін себе й оточення. Реалізація поставленої мети дозволяє юнакам відчути себе автором власного життя. Акцентується увага на тому, що рівень сформованості складових психологічних чинників розвитку суб’єктності та особливості їх змістових характеристик визначають особливості розвитку суб’єктності в юнацькому віці. Так студенти, які мають низький рівень розвитку складових означених груп чинників, мають нижчий рівень розвитку суб’єктності, ніж студенти з високим рівнем їх розвитку. ua
dc.description.abstract Наша статья посвящена эмпирическому исследованию и анализу характеристик и особенностей основных психологических факторов влияния на развитие субъектности личности юношеского возраста. Отмечается, что интенсивно развитие самосознания в процессе становления «Я-концепции» происходит в юношеский период развития. Поэтому основные факторы развития субъектности юношей можно соотнести с базовыми структурными компонентами ее самосознания. В статье проанализировано влияние составляющих когнитивного фактора (рефлексивность, образ «Я» и целеполагания) на развитие субъектности юношей. Отмечается, что развитию субъектности юношества способствует представление о себе как об активний, деятельной личности. Подчеркивается, что наличие в сознании юношей и девушек представлений о неразвитости собственных волевых качеств способствует их стремлению к развитию воли через привлечение к активной деятельности по изменению себя и окружающих. Реализация поставленной цели позволяет юношам почувствовать себя автором собственной жизни. Акцентируется внимание на том, что уровень сформированности составляющих психологических факторов развития субъектности и особенности их содержательных характеристик определяют особенности развития субъектности юношей. Так студенты, имеющие низкий уровень развития составляющих указанных групп факторов, имеют более низкий уровень развития субъектности, чем студенты с высоким уровнем их развития. ua
dc.description.abstract Our article is devoted to empirical interpretation, analysis of characteristics and peculiarities of leading psychological impact factors on subjectivity development of personality in adolescence. It is marked that consciousness development in the process of establishment "Selfconcept" of personality is intensively happened in juvenile. That is why, the leading psychological factors of subjectivity development of youth personality can be compared to standard structural components of individuality consciousness. In the article, the impact of constituents of cognitive factor (reflexivity, self-concept and desirability) on subjectivity development of adolescences is analyzed. In the article it is emphasized that the self-image of active, energetic personality is conductive to subjectivity development of juvenility. It is accented that the presence of concepts of owns volitional powers underdevelopment in youth consciousness will contribute their desire to willpower development though accountability for vigorous activity regarding changes in yourself and environment. The realization of object view is allowed the youth to be a creator of own life. It is pointed up that formedness level of constituent psychological factors of subjectivity development and peculiarities of their meaningful characteristics determine the speciality of subjectivity development in adolescence. In consequence, the students with a low level development of constituent definite frameworks of factors, have a low level of subjectivity development, rather than students with high level of their development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject психологічні чинники ua
dc.subject суб’єктність ua
dc.subject становлення ua
dc.subject психологические факторы ua
dc.subject субъектность ua
dc.subject становление ua
dc.subject psychological factors ua
dc.subject subjectivity ua
dc.subject becoming ua
dc.subject.classification 159.922.6 ua
dc.title Провідні психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics