Наша стаття присвячена емпіричному визначенню та аналізу характеристик та
особливостей основних психологічних чинників впливу на розвиток суб’єктності особистості
юнацького віку. Наголошується, що інтенсивно розвиток самосвідомості в процесі становлення
«Я-концепції» особистості відбувається в юнацький період її розвитку. Тому основні психологічні
чинники розвитку суб’єктності особистості юнацького віку можна співвіднести з базовими
структурними компонентами її самосвідомості. В статті проаналізовано вплив складових
когнітивного чинника (рефлексивність, образ «Я» та цілепокладання) на розвиток суб’єктності
юнаків. Наголошується, що розвитку суб’єктності юнацтва сприяє уявлення про себе як про
активну, діяльну особистість. Підкреслюється що, наявність у свідомості юнаків та дівчат
уявлень про нерозвиненість власних вольових якостей сприятиме їх прагненню до розвитку волі
через залучення до активної діяльності щодо змін себе й оточення. Реалізація поставленої мети дозволяє юнакам відчути себе автором власного життя. Акцентується увага на тому, що
рівень сформованості складових психологічних чинників розвитку суб’єктності та особливості їх
змістових характеристик визначають особливості розвитку суб’єктності в юнацькому віці. Так
студенти, які мають низький рівень розвитку складових означених груп чинників, мають нижчий
рівень розвитку суб’єктності, ніж студенти з високим рівнем їх розвитку.
Наша статья посвящена эмпирическому исследованию и анализу характеристик и
особенностей основных психологических факторов влияния на развитие субъектности
личности юношеского возраста. Отмечается, что интенсивно развитие самосознания в
процессе становления «Я-концепции» происходит в юношеский период развития. Поэтому
основные факторы развития субъектности юношей можно соотнести с базовыми структурными
компонентами ее самосознания. В статье проанализировано влияние составляющих
когнитивного фактора (рефлексивность, образ «Я» и целеполагания) на развитие субъектности
юношей. Отмечается, что развитию субъектности юношества способствует представление о
себе как об активний, деятельной личности. Подчеркивается, что наличие в сознании юношей и
девушек представлений о неразвитости собственных волевых качеств способствует их
стремлению к развитию воли через привлечение к активной деятельности по изменению себя и
окружающих. Реализация поставленной цели позволяет юношам почувствовать себя автором
собственной жизни. Акцентируется внимание на том, что уровень сформированности
составляющих психологических факторов развития субъектности и особенности их
содержательных характеристик определяют особенности развития субъектности юношей. Так студенты, имеющие низкий уровень развития составляющих указанных групп факторов, имеют
более низкий уровень развития субъектности, чем студенты с высоким уровнем их развития.
Our article is devoted to empirical interpretation, analysis of characteristics and
peculiarities of leading psychological impact factors on subjectivity development of personality in
adolescence. It is marked that consciousness development in the process of establishment "Selfconcept"
of personality is intensively happened in juvenile. That is why, the leading psychological
factors of subjectivity development of youth personality can be compared to standard structural
components of individuality consciousness. In the article, the impact of constituents of cognitive factor
(reflexivity, self-concept and desirability) on subjectivity development of adolescences is analyzed. In
the article it is emphasized that the self-image of active, energetic personality is conductive to
subjectivity development of juvenility. It is accented that the presence of concepts of owns volitional
powers underdevelopment in youth consciousness will contribute their desire to willpower
development though accountability for vigorous activity regarding changes in yourself and
environment. The realization of object view is allowed the youth to be a creator of own life. It is pointed
up that formedness level of constituent psychological factors of subjectivity development and
peculiarities of their meaningful characteristics determine the speciality of subjectivity development in
adolescence. In consequence, the students with a low level development of constituent definite
frameworks of factors, have a low level of subjectivity development, rather than students with high
level of their development.