Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ціннісна палітра європейського простору освіти (український вимір)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрущенко, Т. В.
dc.date.accessioned 2017-02-01T08:55:52Z
dc.date.available 2017-02-01T08:55:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Андрущенко Т. В. Ціннісна палітра європейського простору освіти (український вимір) / Т. В. Андрущенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 107-113 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12625
dc.description.abstract Стаття присвячена теоретичному аналізу проблеми впровадження ціннісних орієнтирів в систему світосприйняття молоді при вибудовуванні європейської та української освітніх систем. Представлено узагальнений аналіз основних нормативних документів у сфері освітньої політики, які чітко й однозначно декларують європейський вектор суспільно-політичного розвитку на основі імплементації та утвердження базових європейських цінностей через інтеграцію системи вищої освіти України у Європейський освітній простір. Констатовано, що цінності відповідають актуальним потребам та ідеалам людини, а суспільно політичні трансформації в Україні продемонстрували активну позицію молоді щодо цінностей свободи, братерства та рівності. Обґрунтовано, що освіта є середовищем здатним породжувати енергію толерантності; середовищем, в якому стверджуються загальнолюдські, гуманістичні цінності істинності, добра, взаємоповаги, братерства і свободи думки, самореалізації особистості. Прогностична сутність освіти, її перспективна спрямованість у майбутнє, інноваційні форми організації освітнього процесу, сприяють тому, що міжнародні освітні та наукові інтегративні процеси стають перспективною моделлю майбутнього світового цивілізаційного порозуміння. Саме через освітньою діяльність буде сформована духовно-ціннісна траєкторіє прогресивного руху об’єднаної Європи – гуманістична, демократична, загальнолюдська. ua
dc.description.abstract Статья посвящена теоретическому анализу проблемы внедрения ценностных ориентиров в систему мировосприятия молодежи при выстраивании европейской и украинской образовательных систем. Представлен обобщенный анализ основных нормативных документов в сфере образовательной политики, которые четко и однозначно декларируют европейский вектор общественно-политического развития на основе внедрения и утверждения базовых европейских ценностей путем интеграции системы высшего образования Украины в Европейское образовательное пространство. Констатировано, что ценности отвечают актуальным потребностям и идеалам человека, а общественно политические трансформации в Украине продемонстрировали активную позицию молодежи относительно ценностей свободы, братства и равенства. Обосновано, что образование является средой способной порождать энергию толерантности; средой, в которой утверждаются общечеловеческие, гуманистические ценности истины, добра, взаимоуважения, братства и свободы мысли, самореализации личности. Прогностическая сущность образования, его перспективная направленность в будущее, инновационные формы организации образовательного процесса, способствуют тому, что международные образовательные и научные интегративные процессы становятся перспективной моделью будущего мирового цивилизационного понимания. Именно путем образовательной деятельности будет сформирована духовно-ценностная траектория прогрессивного движения объединенной Европы – гуманистическая, демократическая, общечеловеческая. ua
dc.description.abstract The article devoted to theoretical analysis of the problems of introduction of value-orientation in the worldview of youth in the building up of Ukrainian and European educational systems. Presents general analysis of the basic normative documents in the area of educational policy that clearly and unequivocally declared European vector of social and political development based on implementation and strengthening of basic European values through integration of higher education of Ukraine into the European educational space. Ascertained that the values correspond to the actual needs and ideals of human and social political transformation in Ukraine demonstrated the active role of youth regarding values of liberty, fraternity and equality. Proved, that education is an environment able to generate power tolerance; environment in which confirming general human, humanistic values of truth, goodness, mutual respect, brotherhood and freedom of thought, personal fulfillment. Prognostic nature of education, its perspective directivity into future, innovative forms of educational process, contribute to the fact that international educational and scientific integrative processes become perspective model of the future world civilization understanding. It is through educational activities will be formed spiritual values trajectory progressive movement united Europe - humanistic, democratic, general human. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject цінності ua
dc.subject загальнолюдські цінності ua
dc.subject європейські цінності ua
dc.subject ценности ua
dc.subject общечеловеческие ценности ua
dc.subject европейские ценности ua
dc.subject values ua
dc.subject general human values ua
dc.subject European values ua
dc.subject.classification 37.01:17.022.1 (4+477) ua
dc.title Ціннісна палітра європейського простору освіти (український вимір) ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу