Стаття присвячена теоретичному аналізу проблеми впровадження ціннісних орієнтирів
в систему світосприйняття молоді при вибудовуванні європейської та української освітніх
систем.
Представлено узагальнений аналіз основних нормативних документів у сфері освітньої
політики, які чітко й однозначно декларують європейський вектор суспільно-політичного
розвитку на основі імплементації та утвердження базових європейських цінностей через
інтеграцію системи вищої освіти України у Європейський освітній простір.
Констатовано, що цінності відповідають актуальним потребам та ідеалам людини, а
суспільно політичні трансформації в Україні продемонстрували активну позицію молоді щодо
цінностей свободи, братерства та рівності.
Обґрунтовано, що освіта є середовищем здатним породжувати енергію толерантності;
середовищем, в якому стверджуються загальнолюдські, гуманістичні цінності істинності, добра,
взаємоповаги, братерства і свободи думки, самореалізації особистості. Прогностична сутність
освіти, її перспективна спрямованість у майбутнє, інноваційні форми організації освітнього
процесу, сприяють тому, що міжнародні освітні та наукові інтегративні процеси стають
перспективною моделлю майбутнього світового цивілізаційного порозуміння. Саме через
освітньою діяльність буде сформована духовно-ціннісна траєкторіє прогресивного руху
об’єднаної Європи – гуманістична, демократична, загальнолюдська.
Статья посвящена теоретическому анализу проблемы внедрения
ценностных ориентиров в систему мировосприятия молодежи при выстраивании европейской и
украинской образовательных систем.
Представлен обобщенный анализ основных нормативных документов в сфере
образовательной политики, которые четко и однозначно декларируют европейский вектор
общественно-политического развития на основе внедрения и утверждения базовых
европейских ценностей путем интеграции системы высшего образования Украины в
Европейское образовательное пространство.
Констатировано, что ценности отвечают актуальным потребностям и идеалам человека,
а общественно политические трансформации в Украине продемонстрировали активную
позицию молодежи относительно ценностей свободы, братства и равенства.
Обосновано, что образование является средой способной порождать энергию
толерантности; средой, в которой утверждаются общечеловеческие, гуманистические ценности
истины, добра, взаимоуважения, братства и свободы мысли, самореализации личности.
Прогностическая сущность образования, его перспективная направленность в будущее,
инновационные формы организации образовательного процесса, способствуют тому, что
международные образовательные и научные интегративные процессы становятся
перспективной моделью будущего мирового цивилизационного понимания. Именно путем
образовательной деятельности будет сформирована духовно-ценностная траектория
прогрессивного движения объединенной Европы – гуманистическая, демократическая,
общечеловеческая.
The article devoted to theoretical analysis of the problems of introduction of value-orientation in the
worldview of youth in the building up of Ukrainian and European educational systems.
Presents general analysis of the basic normative documents in the area of educational policy
that clearly and unequivocally declared European vector of social and political development based on
implementation and strengthening of basic European values through integration of higher education of
Ukraine into the European educational space.
Ascertained that the values correspond to the actual needs and ideals of human and social
political transformation in Ukraine demonstrated the active role of youth regarding values of liberty,
fraternity and equality.
Proved, that education is an environment able to generate power tolerance; environment in
which confirming general human, humanistic values of truth, goodness, mutual respect, brotherhood
and freedom of thought, personal fulfillment. Prognostic nature of education, its perspective directivity
into future, innovative forms of educational process, contribute to the fact that international
educational and scientific integrative processes become perspective model of the future world
civilization understanding. It is through educational activities will be formed spiritual values trajectory
progressive movement united Europe - humanistic, democratic, general human.