Abstract:
У першій – теоретичній частині навчально-методичного посібника розглядається низка питань, що стосуються чинників виникнення девіантних проявів у поведінці, зокрема неповнолітніх, розкривається сутність та типологія окремих видів девіантної поведінки, особливості їх діагностики, профілактики та корекції. Автором представлено широкий понятійно-категоріальний апарат, що описує вказану проблему, подано завдання для самоконтролю та
самостійної роботи.
Description:
ВСТУПНЕ СЛОВО.
РОЗДІЛ 1. СУТНІСТЬ ТА ЧИННИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ
НЕПОВНОЛІТНІХ.
Тема 1.1. Соціальна норма та нормативна поведінка.
Тема 1.2. Поняття та типологія девіантної поведінки.
Тема 1.3. Детермінація девіантної поведінки.
1.3.1.Психобіологічні та індивідуально-психологічні чинники поведінкових девіацій неповнолітніх.
1.3.2.Важковиховуваність та важконаучуваність як чинники виникнення відхилень у поведінці.
1.3.3.Сім’я як соціально-педагогічний чинник девіантної поведінки.
1.3.4.Школа як соціально-педагогічний чинник девіантної поведінки.
1.3.5.Суспільні та середовищні чинники девіантної поведінки.
1.3.6.Група ровесників як чинник девіантної поведінки.
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ТА ПРОФІЛАКТИКА ОСНОВНИХ ВИДІВ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ НЕПОВНОЛІТНЬОГО.
Тема 2.1. Агресивна поведінка.
Тема 2.2. Суїцидальна поведінка (аутоагресія).
Тема 2.3. Делінквентна поведінка.
Тема 2.4. Адиктивна (залежна) поведінка.
2.4.2.Хімічні адикції.
2.4.2.Віртуальні адикції.
2.4.3.Фізіологічні адикції та девіації.
2.4.4.Надцінні психологічні захоплення.
Тема 2.5. Загальні основи профілактики девіантної поведінки.
Тема 2.6. Діагностика девіантної поведінки як умова її профілактики.