У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування й експериментально вивчено психологічні особливості емоційного інтелекту осіб юнацького віку, схильних до віктимної поведінки, запропоновано програму й методичні рекомендації щодо його розвитку з урахуванням виявлених особливостей. В основу дослідження покладено припущення про те, що емоційний інтелект осіб юнацького віку, схильних до віктимної поведінки, характеризується рядом психологічних особливостей, які зумовлюють труднощі у переживанні власних емоцій, розумінні як власних почуттів і станів, так і почуттів інших людей; а його розвиток у спеціально організованому психологічному навчанні юнаків і юнок з урахуванням виявлених особливостей сприятиме зменшенню в них схильності до віктимної поведінки.
The thesis deals with the theoretical substantiation and experimental study of psychological features of emotional intelligence of young people that are prone to victim behavior; the program and methodical recommendations have been proposed with regard to its development in view of the revealed features. The research is based on the assumption that the emotional intelligence of young people prone to victim behavior is characterized by a number of psychological features which make it difficult to experience their own emotions, to understand both their own feelings and conditions, and feelings of other people; and its development in a specially organized psychological training of boys and girls, in view of the revealed features, will reduce their tendency toward victim behavior.