У статті розглядається проблема соціалізації осіб з порушеннями інтелекту у контексті сім'ї, як найбільш потужного
агента соціалізації. Розглянуто деякі соціальні чинники, що впливають на становлення особистості, серед яких
найважливішим є сім'я. Висвітлені труднощі переходу до трудового життя молодих людей з відхиленнями в
інтелектуальному розвитку. Проаналізовано процес соціалізації, як необхідний аспект в житті кожної людини. Визначена
провідна роль сім'ї у трудовому вихованні дитини з порушеннями інтелекту. Зазначено важливість успішної соціально-
трудової адаптації для людей цієї категорії. Обгрунтовано необхідність психологічної корекційної роботи у сім'ях, в яких
виховується розумово відстала дитина. Визначено умови успішного виховного процесу, від якого залежить рівень подальшої
соціалізації. Зазначено, що соціалізація дитини невіддільне від виховання в сім'ї, де повинні бути створені сприятливі умови
для росту і всебічного розвитку дитини.
В статье рассматривается проблема социализации лиц с нарушениями интеллекта в контексте семьи, как
наиболее мощного агента социализации. Рассмотрены некоторые социальные факторы, влияющие на становление
личности, среди которых важнейшим является семья. Освещены трудности перехода к трудовой жизни молодых людей с
отклонениями в интеллектуальном развитии. Проанализирован процесс социализации, как необходимый аспект в жизни
каждого человека. Определена ведущая роль семьи в трудовом воспитании ребенка с нарушениями интеллекта. Отмечена
важность успешной социально-трудовой адаптации для людей этой категории. Обоснована необходимость психологической
коррекционной работы в семьях, в которых воспитывается умственно отсталый ребенок. Определены условия успешного
воспитательного процесса, от которого зависит уровень дальнейшей социализации. Отмечено, что социализация ребенка
неотделима от воспитания в семье, где должны быть созданы благоприятные условия для роста и всестороннего развития
ребенка.
In the article the problem of socialization of persons with intellectual disabilities in the context of the family, as the most
powerful agent of socialization. Considered some of the social factors influencing the formation of personality, among which the most
important is family. Illuminated the difficulties of transition to working life of young people with deviations in intellectual development.
Analyzed the process of socialization as a necessary aspect in every person's life. The leading role of the family in the labor of
raising a child with intellectual disabilities. The importance of successful social and labour adaptation for people in this category. The
necessity of psychological correctional work in the families which are bringing up a mentally retarded child. The conditions of
successful educational process, to which the further socialization. It is noted that the socialization of the child is inseparable from
education in the family, where there should be favourable conditions for the growth and full development of the child.