Соціалізація учнів з порушеннями інтелекту розглянуто через аспект становлення
комунікативної діяльності. Доведено, що комунікативна діяльність є одним з провідних факторів, які
забезпечують успішність соціалізації розумово відсталих учнів. Проаналізовано особливості порушень
комунікативно-мовленнєвої сфери розумово відсталих учнів, зазначено, як впливають пізнавальні,
емоційно-вольові особливості на розвиток комунікативної діяльності, особливості соціалізації.
Акцентовано увагу на ролі комунікативно-мовленнєвої сфери підлітків з легким ступенем розумової
відсталості в процесі їх соціалізації, який аналізується через коло спілкування, активний словниковий
запас, комунікативні уміння і навички. У якості засобу, що впливатиме на соціалізацію, визначено
комунікативно-виховне середовище освітнього закладу, який необхідно удосконалювати через
розроблення комплексної програми.
Социализация учащихся с нарушениями интеллекта рассматривается через аспект развития коммуникативной
деятельности. Определено, что коммуникативная деятельность является одним из ведущих факторов, которые
обеспечивают успешность социализации умственно отсталых учеников. Проанализированы особенности нарушений
коммуникативно-речевой сферы умственно отсталых учеников, определено, як влияют познавательные, эмоционально-
волевые особенности на развитие коммуникативной деятельности, особенности социализации. Внимание акцентировано на роли эмоционально-волевой сферы подростков с легкой степенью умственной отсталости в процессе их социализации,
который анализируется через круг общения, активный словарный запас, коммуникативные умения и навыки. В качестве
средства, которое оптимизирует социализацию, выделена коммуникативно-воспитательная среда образовательного
учреждения, которую необходимо совершенствовать через создание и реализацию специальной комплексной программы.
Socialization of the pupils with intellectual disorder is seen through the aspect of development of communication activity. It
is defined that communication activity is one of the leading factors that provide successful results in socialization of mentally retarded
pupils. The peculiarities of the disorder of mentally retarded pupils in the communication and speech spheres are analyzed. It is
defined how cognitive, emotional and volitional peculiarities influence the development of communication activity and the
peculiarities of socialization. The attention is drawn to the role of emotional and volitional spheres of teenagers with mild mental
retardation in the process of their socialization which is analyzed through the circle of contacts, active vocabulary and
communication skills. Communication and educational environment in an educational institution is marked as a means that optimizes
socialization. This environment should be improved by means of creation and realization of a complex program.