Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями у психологічному вимірі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сербова, О.В.
dc.date.accessioned 2016-12-12T13:22:34Z
dc.date.available 2016-12-12T13:22:34Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Сербова О.В. Проблема економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями у психологічному вимірі / О.В. Сербова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 296-302 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12056
dc.description.abstract У статті розглядається проблема економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями. Аналізуються теоретичні та емпіричні підстави для виділення економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями як відносно самостійного феномену. З’ясовано суть сучасних підходів щодо вивчення процесу економічної соціалізації дітей. Виявлено особливості процесу усвідомлення функціонування економічної системи сучасного суспільства та свого майбутнього в ньому у дітей з інтелектуальними порушеннями у порівнянні з фізично здоровими дітьми. Зазначено, що вони не готові до самостійного вирішення соціально-економічних задач і не можуть успішно функціонувати в економічному просторі, а також мають пасивно-утриманські життєві орієнтації. Зауважено, що народження дитини з інтелектуальними порушеннями радикально змінює життя родини, викликає істотні зміни у функціонуванні сім’ї, які характеризується порушенням стосунків в системі «батьки-дитина», «сім’я-соціальне середовище» і, відповідно – «дитина-соціальне середовище», що суттєво ускладнює процес розвитку та соціалізації дитини. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема экономической социализации детей с интеллектуальными нарушениями. Анализируются теоретические и эмпирические основания для выделения экономической социализации детей с интеллектуальными нарушениями как относительно самостоятельного феномена. Изложена суть современных подходов к изучению процесса экономической социализации детей. Выявлены особенности процесса осознания функционирования экономической системы современного общества и своего будущего в нем у детей с интеллектуальными нарушениями в сравнении с физически здоровыми детьми. Показано, что они не готовы к самостоятельному решению социально-экономических задач и не могут успешно функционировать в экономическом пространстве, а также имеют пассивно-иждивенческие жизненные ориентации. Отмечено, что рождение ребенка с интеллектуальными нарушениями радикально изменяет жизнь семьи, вызывает существенные изменения в функционировании семьи, характеризуется нарушением отношений в системе «родители-ребенок», «семья-социальная среда» и, соответственно – «ребенок-социальная среда », что существенно усложняет процесс развития и социализации ребенка. ua
dc.description.abstract The problem of economic socialization of children with intellectual disabilities is examined in this article. Theoretical and empiric grounds are analyzed in purpose of allocation the economic socialization of children with intellectual disabilities as the independent phenomenon. The author found the essence of modern approaches to the study of the process of economic socialization of children. Peculiarities of forming the awareness of the economic system of modern society and its future in it for children with intellectual disabilities as compared with physically healthy children are revealed. It is proved that they are not ready to solve socio-economic problems independently and cannot operate successfully in the economic area; also they have passive-acquisitive life orientation. It is noted that the birth of a child with rejections in development radically changes the life of a family, causes substantial changes in functioning of a family in the field of domestic situation, organization of family life, interaction between all family members – relations in the system “parents-child”, “family-social background”, “child-social background” are violated. Difficulties which are related with education of a child often become the reason of a family crisis. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject економічна соціалізація ua
dc.subject діти з особливими потребами ua
dc.subject соціально-психологічні чинники економічної соціалізації ua
dc.subject экономическая социализация ua
dc.subject дети с интеллектуальными нарушениями ua
dc.subject социально- психологические факторы экономической социализации ua
dc.subject economic socialization ua
dc.subject children with intellectual disabilities ua
dc.subject socially-psychological factors of economic socialization ua
dc.subject.classification 159.923.2 ua
dc.title Проблема економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями у психологічному вимірі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу